اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روزی که امام (ره) همنشین فرشته‌ها شد

13 خرداد سال 68 قلب مهربان مردی از کار ایستاد که فرشته‌ها برای همنشینی با او انتظار می‌کشیدند.

روزی که امام (ره) همنشین فرشته‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ساعت 2.20 دقیقه بعد از ظهر روز شنبه سیزدهم خرداد سال 1368 لحظه وصال مردی بود که فرشته‌ها برای همنشینی با او بی‌صبرانه انتظار می‌کشیدند.

انبوه حضور مردم در تشییع پیکر پاک رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران تکرار حماسه باشکوه حضور مردم در لحظه ورود ایشان به کشور بود که نشان می‌داد میلیون‌ها قلب در تسخیر روح امام (ره) است.

استقبال بى‌سابقه مردم ایران چنان عظیم و غیر قابل انکار بود که حتی رسانه‌های غربى نیز به آن اعتراف داشتند و مستقبلین را 4 تا 6 میلیون نفر برآورد کردند.

امام (ره) در آخرین شب زندگى در حالی که چندین سرم به دست‌هاى مبارکش وصل بود نافله شب خـواند و قرآن تلاوت کرد و در ساعات آخر با طمأنینه و آرامش ملکوتى که داشت مرتب شهادت به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر اکرم (ص) را زمزمه مى‌کرد و در چنین حالتى روح پاکش به ملکوت اعلى پرواز کرد.

هیچ قلم و بیانى قادر نیست ابعاد حادثه و امواج احساسات غیر قابل کنترل مردم در آن روزها را توصیف کند.

*بازخوانی بخشی از وصیتنامه امام (ره)

وصیت امام (ره)، با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوى جایگاه ابدى سفر مى‌کنم و به دعاى خیر شما احتیاج مبرم دارم و از خداى رحمن و رحیم مى‌‌خواهم که عذرم را در کوتاهى خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند و با قدرت و تصمیم و اراده به پیش بروند.

ما و ملت‌های مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغات جهانی، ‌ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرت‌های جنایتکار دستور می‌دهند متهم می‌کنند، کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه آمریکا با همه ادعاهایش و همه ساز و برگ‌های جنگی‌اش و آن همه دولت‌های سرسپرده‌اش و به دست داشتن ثروت‌های بی‌پایان ملت‌های مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه‌های گروهی، در مقابل ملت غیور ایران و کشور حضرت بقیةالله آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به که متوسل شود و رو به هر کس می‌کند جواب رد می‌شنود و این نیست جز به مددهای غیبی حضرت باری تعالی.

به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید مانند عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری کنید و در راه آن که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید و در مشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آنها کوشا باشید و دولت و مجلس را از خود بدانید و چون محبوبی گرامی از آن نگهداری کنید.

به مجلس و دولت و دست‌اندرکاران توصیه می‌کنم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنها و با فداکاری‌های آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید و حکومت‌های طاغوتی را که چپاولگرانی بی‌فرهنگ و زورگویانی تهی مغز بودند و هستند را همیشه محکوم کنید، البته با اعمال انسانی که شایسته برای یک حکومت اسلامی است.

*پس از زیارت مرقد امام (ره) به سربازی می‌روم

زائر 18 ساله املشی که امروز همسفر زائران پیاده مرقد امام خمینی (ره) گیلان شده است، در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که به مرقد امام (ره) اعزام می‌شوم.

موسی سیاوش با بیان اینکه زیارت مرقد امام (ره) یکی از آرزوهایم است، افزود: زیارت مرقد امام (ره) را دوست دارم و با کاروان راهی می‌شوم.

وی ادامه داد: پس از زیارت مرقد امام (ره) راهی انجام خدمت وظیفه سربازی می‌شوم.

این زائر املشی خانواده خود را چایکار معرفی کرد و گفت: بنده عضو یک خانواده 10 نفری هستم و پدر و مادرم مشوق اصلی‌ام در زیارت به مرقد امام (ره) بودند.

*به جای پدرم برای زیارت مرقد امام (ره) می‌روم

زائر دیگر مرقد امام خمینی (ره) و اهل املش نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سال‌های گذشته سواره به مرقد امام (ره) می‌رفتم و امسال به صورت پیاده عازم این سفر می‌شوم.

عادل علی‌نیا، با بیان اینکه امسال سومین بار است که به زیارت مرقد امام (ره) می‌روم، اذعان کرد: از این سفر احساس غرور و خوشحالی می‌کنم.

وی افزود: پدرم تصمیم داشت امسال برای زیارت به مرقد امام (ره) برود اما به اصرار بنده در خانه ماند و به جای او راهی این سفر می‌شوم.

این زائر املشی خود را از خانواده کشاورز معرفی کرد و گفت: پدرم جانباز دوران دفاع مقدس است.

*با عشق امام (ره) پیاده عازم مرقد می‌شوم

پیرمرد 60 ساله‌ اهل رشت که سرگرم آماده کردن خود برای اعزام پیاده به مرقد امام (ره) بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 60 سال سن دارم و چهار سال است که پیاده به مرقد امام (ره) می‌روم.

آقاگل رضایی‌لاله، با اشاره به اینکه با عشق به امام (ره) مسیر پیاده را طی می‌کنم، افزود: این را از امور دینی خود می‌دانم و دوست دارم هر سال این مسیر را طی کنم.

وی درباره شرایط خانوادگی خود اذعان کرد: دو پسر دارم و خانواده‌ام با بنده هم نظر هستند و با رضایت همسرم این مسیر را طی می‌کنم.

*سختی‌ها را با عشق به امام (ره) تحمل می‌کنیم

زائر پیاده و 60 ساله اهل آستارا با بیان اینکه امسال 11 سال است که پیاده به مرقد امام خمینی (ره) می‌روم، اظهار کرد: بنده کارگر ساده هستم.

یحیی‌ پورقربان افزود: ما انقلاب کردیم و تا آخرین قطره خون خود از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم و هرگز از طی مسیر تا مرقد امام (ره) خسته نشده‌ام.

وی خود را بسیجی خواند و گفت: خانواده‌ام با بنده هم‌عقیده هستند و مرا به این سفر تشویق می‌کنند.

این زائر مرقد امام (ره) با اشاره به اینکه دارای پنج فرزند هستم، عنوان کرد: از نظر معیشت به خانواده‌ام بسیار سخت می‌گذرد اما سختی‌ها را با عشق به امام (ره) تحمل می‌کنند و از این سفر راضی هستند.

*اعزام 313 نفر زائر گیلانی به مرقد امام خمینی (ره)

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت تعداد داوطلبان زائران پیاده به مرقد امام (ره) را بسیار زیاد خواند و اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد تعداد 313 نفر از نقاط مختلف گیلان انتخاب شدند.

عنایت رضایی‌پور، افزود: امسال 70 درصد کاروان پیاده زائران مرقد امام (ره) گیلان را جوانان با الگوگیری از نسل گذشته تشکیل می‌دهند.

وی اعزام کاروان پیاده مرقد امام (ره) را طبق سنت هر ساله عنوان کرد و گفت: امروز مراسم اعزام کاروان پیاده زائران مرقد امام (ره) با عبور از زیر دروازه قرآن و بدرقه مسئولان از مصلای رشت انجام شد.

معاون فرمانده سپاه قدس گیلان، مدت حرکت کاروان زائران پیاده مرقد امام (ره) را 10 روز عنوان کرد و یادآور شد: کاروان مذکور از مناطق امامزاده هاشم (ع)، سراوان، رودبار، قزوین و ... عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه کاروان سواره زائران مرقد امام (ره) 13 خرداد ماه جاری از گیلان حرکت می‌کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد 18 هزار نفر از مردم گیلان به صورت سواره عازم مرقد امام (ره) شوند.

رضایی‌پور اعزام کاروان پیاده زائران مرقد امام (ره) را یک حرکت فرهنگی توصیف کرد و متذکر شد: یادآوری بزرگداشت سالروز رحلت امام (ره) و فرهنگ‌سازی در مسیر حرکت اولویت کاروان مذکور است.

وی اجرای مسابقات فرهنگی سخنان و وصیتنامه امام (ره) را از برنامه‌های مسیر حرکت کاروان مرقد امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: امسال 70 درصد کاروان پیاده زائران مرقد امام (ره) را جوانان تشکیل می‌دهند.

این مسئول حضور جوانان در کاروان زائران مرقد امام (ره) را نشان دهنده بصیرت و الگوگیری جوانان از بزرگان و نسل گذشته دانست.

انتهای پیام/2300/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول