اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صومعه‌سرا

چهارمین دوره طرح آموزش موتورسواران برگزار شد

چهارمین دوره طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در صومعه‌سرا برگزار شد.

چهارمین دوره طرح آموزش موتورسواران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان عصر امروز در جریان برگزاری طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده در روستای «مرکیه» این شهرستان، اظهار کرد: این طرح آموزشی چهارمین دوره آموزش موتورسواران و عابران پیاده در صومعه‌سرا است.

مرتضی عظیمی، طرح مذکور را در راستای کاهش سوانح و آسیب‌های جانی راکبان موتورسیکلت‌ها دانست و افزود: طرح آموزش موتورسواران با استقبال خوب راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در صومعه‌سرا مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تمام شرکت کنندگان در این طرح آموزشی به صورت رایگان کلاه ایمنی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: کلاه ایمنی بهترین وسیله برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناحیه «سر» راکبان موتورسیکلت‌ها در هنگام بروز تصادف و حادثه است.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از اجرای طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده در 25 روستای صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: تاکنون این طرح در 20 روستای صومعه‌سرا اجرا شده است.

به گفته وی، تا پایان امسال بقیه روستاهای مشمول طرح مذکور نیز آموزش داده می‌شوند.

عظیمی با اشاره به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در صومعه‌سرا، یادآور شد: سال گذشته صومعه‌سرا در حوزه تصادفات جاده‌ای رتبه دوم استانی را داشت.

وی، آموزش رانندگان برای جابه‌جایی مسافران و کالا و حفظ موازین ایمنی را از اصول مهم و مطرح در حیطه حمل و نقل برشمرد و افزود: تمام رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید آموزش‌های لازم و ضروری برای حفظ جان مسافران و انتقال ایمن کالا را فرا گیرند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا دارای 41 نقطه حادثه‌خیز است، متذکر شد: عابران پیاده موتورسیکلت‌‌سواران بیشترین آمار تلفات جانی در این نقاط حادثه‌خیز را تشکیل می‌دهند.

وی، ایمنی مسافر و کالا را دارای اهمیت و حساسیت خاصی خواند و خاطرنشان کرد: آموزش‌های رانندگان نیز برای ارتقای ایمنی مسافران و کالا حیاتی و مهم است.

انتهای پیام/‌84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول