اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خرم‎آباد:

طبق شاخص‎های مورد نظر مقام معظم رهبری اصلح را انتخاب کنیم

امام جمعه موقت خرم‎آباد گفت: در بین نامزدهای ریاست جمهوری باید طبق شاخص‎های مورد نظر مقام معظم رهبری معدل‎گیری و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

طبق شاخص‎های مورد نظر مقام معظم رهبری اصلح را انتخاب کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا امروز در خطبه‎های نماز جمعه خرم‎آباد ضمن تبریک ولادت علی(ع) گفت: کسی که توانمندترین و داناترین اشخاص به امر الهی باشد سزاوار بلند کردن پرچم اسلام است.

وی افزود: این پرچم را کسانی می‎توانند بلند کنند که اهل بصیرت، سعه صدر، صبر، خویشتن‎داری و آگاه به مسایل مهم مملکتی باشند.

امام جمعه موقت خرم‎آباد با بیان اینکه این انتخابات هم گامی به جلو در این مسیر است، گفت: مسئله انتخابات امسال در ادامه انتخابات گذشته است که بخشی از سیر رشد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد و هر ساله گامی به سمت رشد و تعالی بر‌می‌دارد.

متقی‌نیا یادآور شد: تاثیر انتخابات فقط چهار ساله نیست، بلکه بلند مدت است و علاوه بر چهار سال به اندازه چهل سال بر این مملکت تاثیر می‎گذارد.

وی هدف ملت ایران در این انتخابات را برگزاری انتخابات پرشور دانست و گفت: ملت ایران مانند همیشه می‎توانند انتخابی اصلح در بین صالحان معرفی شده داشته باشند و مسلما هدف دشمنان این ملت برعکس است.

امام جمعه موقت خرم‎آباد ادامه داد: بنابراین باید از خدا بخواهیم، دعا کنیم و چشم خود را باز کنیم که در موضع‎گیری‎ها و حرکت‎مان پیشبرد کارآمدی نظام و تداوم انقلاب اسلامی رقم بخورد.

وی افزود: باید به گونه‎ای انتخاب کنیم که حجت شرعی داشته باشیم و باید تلاش شود که از نظر شرعی به یک دلیل و حجتی برسیم که در پیشگاه خدا خیال‎مان راحت باشد.

متقی‌نیا با بیان اینکه باید طبق شاخص‎های مورد نظر مقام معظم رهبری معدل‎گیری کنیم، اظهار داشت: کسی را انتخاب کنیم که دلبسته به نظام و قانون اساسی باشد و فردی که تردید دارد، نمی‎تواند سکان را در دست بگیرد.

وی ساده زیستی و دوری از فساد و اشرافی‎گری را از دیگر شاخصه‎های انتخاب اصلح دانست و افزود: رئیس جمهور باید پایبند به ارزش‎ها باشد و از نظر فکری بتواند دلسوز و نیازهای مردم را بشناسد.

متقی‌نیا تصریح کرد: رئیس جمهور باید شجاع باشد، تا در مقابل دشمنان خم به ابرو نیاورد و در تصمیم‌گیری‎ها مورد هجمه قرار نگیرد که از روی ترس تصمیم بگیرد.

وی افزود: اختلاف نظر در انتخاب اصلح کاملا طبیعی است، اما نباید این اختلاف نظرها به چالش و منازعه تبدیل شوند، تا شادابی و نشاط در عین رعایت اخلاق ما را به یک انتخاب اصلح برساند.

متقی‌نیا افزود: نباید آراء در بین انتخاب اصلح و صالح تقسیم شود، به گونه‎ای که هیچ یک از آن‌ها رای نیاورند و کسی غیر از این دو به مقام ریاست جمهوری برسد.

وی با بیان اینکه به جای آوردن حق پدر و پدران یکی از نشانه‎های تقوا در انسان‎ها است گفت: تمام انبیای الهی، ائمه اطهار، علمای گذشته، شهدا و همه معلمانی که حتی یک کلمه به ما یاد داد‎ه‎اند بر گردن ما حق پدری دارند. پدران شهدا، به خصوص در سالگرد سوم خرداد و فتح خرمشهر یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر و شهدای دفاع مقدس و پدرانی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و پدرانی که فرزندانشان را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند؛ حقشان، راهشان و یادشان را فراموش نکنیم.

متقی‌نیا اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با فضیلت پدر در روایت داریم، "خدا را پرست و پدر را ستای" بعد از خدای متعال باید به سراغ پدر و مادر برویم.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی اعتکاف در کل کشور فقط در دو مسجد و دو شهر برگزار می‎شد، اما الان ده‎ها مسجد دانشگاهی فقط میزبان دانشجویان معتکف مسلمان است و صدها مسجد در شهرها نیز پذیرای دعا و استغفار مردم مسلمان است که این نشان از معنویت، برکت و ثمراتی است که انقلاب اسلامی برای جامعه به وجود آورده است.

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول