اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

رئیس جمهور آینده سیاستمداری بر اساس صداقت و راستی باشد

امام جمعه موقت قزوین در توصیف رئیس‌جمهور اصلح برای آینده کشور گفت: برای آینده کشور به رئیس‌جمهوری سیاستمدار بر اساس صداقت و راستی نیاز داریم.

رئیس جمهور آینده سیاستمداری بر اساس صداقت و راستی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پرشور اظهار داشت: در انتخابات برای آینده کشور به رئیس‌جمهوری سیاستمدار بر اساس صداقت و راستی نیاز داریم.

وی افزود: پرهیز از اسراف و تبلیغات غیرمتعارف از دیگر نکاتی است که نامزدهای انتخاباتی باید آن را مورد توجه قرار داده و سعی کنند تا بیشتر کارهای تبلیغاتی خود را از طریق رسانه‌های ملی و دیگر رسانه‌ها انجام دهند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: حفظ و حراست از حرمت‌ها و ارزش‌های انقلاب پرهیز از تخریب دیگر کاندیداها و همچنین خودداری از بیان شعارهای خارج از اختیارات قانونی رئیس‌جمهور از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه نامزدها قرار گیرد.

عابدینی تاکید کرد: برای خلق حماسه سیاسی و حضور پرشور مردم در انتخابات باید نامزدها نکات مهمی را در تبلیغات خود رعایت کنند تا با رقم خوردن حماسه سیاسی مشت محکمی بر دهان استکبار کوبیده شود.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای بحرین و سوریه عنوان کرد: سوریه امروز با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی را در مبارزه با تروریسم به دست آورده و قطعا در روزهای آینده خبرهای خوشی از این کشور خواهیم شنید.

امام جمعه موقت قزوین بیان داشت: وضعیت نقد حقوق بشر در بحرین نیز تاسف‌بار بوده و حاکمان این کشور باید به حق مردم آن احترام بگذارند.

عابدینی در ادامه با اشاره به ولادت امام علی (ع) و روز مرد خاطرنشان کرد: امروز دنیا بیش از هر چیز دیگری به امیرالمومنین علی (ع) نیاز دارد و ما امیدواریم دلهای همه مردم مملو از برکت نهج‌البلاغه و جملات سیره و سنت آن حضرت باشد.

وی اضافه کرد: امروز جهان محتاج فرهنگ امام علی (ع) است و آینده جهان نیز ادامه دهنده آن که بقیة‌الله اعظم است تامین کننده نیازهای جهان خواهد بود.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: همه مردم جهان به عدالت امام علی (ع) احساس نیاز می‌کنند چرا که مردم‌مداری، قرآن مداری و شجاعت از خصوصیات بارز این شخصیت نورانی است.

خطیب این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به فرا رسیدن ایام‌البیض و برگزاری مراسم اعتکاف ابراز داشت: این ماه از ماه‌های ارزشمند است که در آن باید بیش از هر چیز به خودسازی مشغول شویم.

وی ادامه داد: اعتکاف یکی از سنت‌هایی است که در این ماه مبارک رجب برگزار می‌شود و شهر قزوین نیز از شهرهای پیشرو در امر برگزاری مراسم اعتکاف بوده و است.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: امسال در شهرهای مختلف استان قزوین این مراسم معنوی در حال برگزاری است و با وجود اینکه اعتکاف در قزوین در دو مسجد بزرگ کشور یعنی مسجد‌النبی و مسجد جامع برگزار می‌شود با این حال نبود جا در این دو مسجد برای میزبانی معتکفین با توجه به استقبال گسترده مردم مشهود است.

عابدینی با اشاره به پیشینه برگزاری اعتکاف تصریح کرد: شیخ بهایی و شیخ لطف‌الله میسی دو شخصیت و عالمی هستند که 400 سال قبل در قزوین می‌زیسته‌اند و این مراسم معنوی را نیز در قزوین برگزار کرده‌اند.

وی خطاب به معتکفین تاکید کرد: در اعتکاف باید تمرین زندگی اجتماعی، زهد، وارستگی از دنیا، احیای انسانیت و ارزش‌های انسانی مدنظر معتکفین باشد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه سخنانش با اشاره به حماسه فتح خرمشهر و جمله امام خمینی (ره) در خصوص این مهم که می‌فرمایند فتح خرمشهر فتح ارزش‌های متعالی است بیان داشت: صدام در مواجهه با فتح خرمشهر به ذلت کشیده شد و اقتدار رزمندگان اسلام به جهانیان اثبات شد.

وی ادامه داد: عملیات آزاد‌سازی خرمشهر علاوه بر تعقیب اهداف نظامی خود یکی از مهمترین جبهه‌های ایران اسلامی برای بیان ایدئولوژی الهی این نظام مقدس در جنگ با دشمنان بود.

عابدینی در خاتمه به وفات حضرت زینب (س) اشاره و اظهار داشت: حضرت زینب (س) تجلی فاطمی در حماسه حسینی بود و پیامبر نهضت حسینی شد. الگوی شکیبایی در سختی و گرفتاری‌ها، حمایت از ولی و مدیریت در بحرانی‌ترین شرایط هستند.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول