اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیام «عشق، صلح و عدالت برای زندگی»

طراح کمربند صلح جهانی به شهرستان گناباد رسید

دوچرخه‌سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی که با پیام «عشق، صلح و عدالت برای زندگی» به مناسبت فتح خرمشهر سفر خود را از طوس آغاز کرده بود، به شهرستان گناباد رسید.

طراح کمربند صلح جهانی به شهرستان گناباد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سید مسعود طباطبایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی سفرم را آغاز کرده و به سمت نیشابور و شرکت در همایش حکیم عمر خیام طی مسیر کردم؛ سپس به مناسبت آزادسازی خرمشهر، مسیرم را از مشهد به سمت چابهار ادامه خواهم داد.

وی افزود: سفر مشهد تا چابهار حدود 15 روز به طول خواهد انجامید و پس از بررسی‌های لازم مسیر بعدی را اعلام می‌کنم.

طراح کمربند صلح جهانی خاطرنشان کرد: از سال 90 تا به حال 80 درصد دور ایران را رکاب زدم و 20 درصد باقیمانده را امسال تمام می‌کنم.

این دوچرخه‌سوار و جهانگرد ایرانی که جانباز 65 درصد ارتش است گفت: در سال 65 در منطقه سومار نفت‌شهر بر اثر اصابت چهار خمپاره به درجه جانبازی نائل شده‌ام؛ همچنین علت انتخاب ورزش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، تلنگر زدن به اذهان عمومی که درگیر سیستم ماشینی شدند، است.

طباطبایی با بیان دلایل ایرانگردی با دوچرخه اظهار کرد: قبل از این اقدام پیاده‌روی می‌کردم نخستین سفرم را پیاده از مسیر قم تا کربلا در سال 1382 پیمودم و سپس تهران به مشهد را طی مسیر کردم.

وی ادامه داد: به مناسبت روز ملی خلیج فارس سفر خود را با دوچرخه از پاسارگاد تا شلمچه و خرمشهر آغاز کردم و پس از طی مسافت به برازجان رسیدم؛ با توجه به وضعیت گرمای هوا تصمیم به بازگشت گرفتم و سفر خود را به طرف دریای خزر ادامه دادم.

وی افزود: به مناسبت روز جهانی کودک و کورش کبیر در تهران و پاسارگاد حضور داشتم سپس به سمت بوشهر ادامه مسیر دادم و اکنون حرکت خود را به سمت چابهار ادامه می‌دهم.

این دوچرخه‌سوار جانباز متذکر شد: با دوچرخه به ایتالیا نیز سفری داشتم ولی بنا به مشکلاتی مجبور به بازگشت شدم.

طراح کمربند صلح جهانی اظهار امیدواری کرد: امید است با پیام صلح و دوستی بتوانیم حداقل محرکی باشیم برای ایرانیان عزیز که بیشتر به سمت ورزش سالم دوچرخه‌سواری بروند.

انتهای پیام/70005/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول