اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی خبر داد

آموزش 7 هزار درمانگر توسط انجمن هیپنوتیزم

دبیر علمی کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته گفت: باید با انعکاس در رسانه‌های خبری هیپنوتیزم را به مردم معرفی کنیم زیرا تاکنون بیش از 7 هزار درمانگر توسط انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران آموزش دیدند.

آموزش 7 هزار درمانگر توسط انجمن هیپنوتیزم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی فتحی صبح امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه با دید کارشناسی به این مسئله نمی‌پردازند و هر پدیده‌ای از جمله رمالی، انرژی درمانی و درمان‌های غیر متعارف را به عنوان هیپنوتیزم معرفی کردند؛ متاسفانه همین اقدام سبب سوءظن در مردم نسبت به این علم شده است.

وی افزود: امسال این کنگره با مشارکت انجمن روان درمانی رازی آلمان و انجمن علمی هیپنوتیزم ایران برگزار شده است؛ تیم اجرایی برای برگزاری این کنگره از یک هفته بعد از کنگره سال قبل فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته با اشاره به نخستین کنگره برگزار شده، خاطرنشان کرد: سال گذشته انعکاس خوبی در سطح جهان داشتیم به طوری که در خبرنامه جهانی هیپنوتیزم آگوست 2012، کنگره را منحصر به فرد معرفی کردند البته در سال گذشته یک تفاهم‌نامه مراوده‌ای علمی بین انجمن روان درمانی رازی آلمان و انجمن علمی هیپنوتیزم ایران نیز منعقد شد.

وی تصریح کرد: انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران در سال 1381 به عنوان یک انجمن علمی مورد تصویب انجمن‌های علمی وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت و تاکنون بیش از 7 هزار درمانگر را آموزش داده است.

فتحی در ادامه با بیان اینکه هیپنوتیزم فرایندی است از مغز انسان و عارضه‌ای در پی ندارد، اذعان داشت: اگر درمانگر درست آموزش دیده باشد و از آن به درستی استفاده کند می‌توانیم بیشترین فایده را از این علم ببریم؛ در همین راستا هدف ما این است که گروه‌های درمانگر را با این پدیده آشنا کرده و بتوان تا آن را در جایگاه درست خود به کار ببریم.

دبیر علمی این کنگره خاطرنشان کرد: در کنگره امسال 20 مهمان خارجی داریم که 12 نفر از آن‌ها به سخنرانی می‌پردازند همچنین 12 کارگاه جانبی برگزار می‌کنیم؛ مجموع مقاله‌های رسیده به دبیرخانه کنگره نیز 120 عدد است که 80 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

رئیس انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران نیز در ادامه با بیان اینکه امروز هیپنوتیزم در بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های روان‌تنی کاربرد دارد، اظهار داشت: این علم در رشته‌های مختلف پزشکی برای درمان کاربرد دارد و هر درمانگری می‌تواند برای درمان بیماران خود از آن بهره گیرد.

علی شریفی افزود: برگزاری کنگره این پیام را می‌دهد که باید همه درمانگران ایران به این علم به عنوان ابزار درمانی مجهز شوند.

انتهای پیام/70023/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول