اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد

ضرورت تکریم روز پدر در جامعه اسلامی ایران

امام جمعه موقت اهواز بر بزرگداشت و تکریم روز پدر در سالروز ولادت حضرت علی(ع) در جامعه ایران به‌ویژه در بین خانواده‌ها تاکید کرد.

ضرورت تکریم روز پدر در جامعه اسلامی ایران

آیت‌الله محسن حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار کرد: ضروری است که روز مبارک 13 رجب که در تقویم ما به روز پدر نامگذاری شده است را تکریم کنیم.

وی افزود: بزرگترین افتخار ما شیعیان وجود مقدس حضرت امیرالمومنین علی(ع) است که باید با تمام وجود در راستای تکریم شخصیت ایشان وارد صحنه شویم.

*تلاش برای شناساندن علی(ع) به جامعه

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای تکریم اهداف حضرت امام علی(ع) باید همه اقشار وارد شوند اضافه کرد: انسان‌های مومن برای شناساندن علی(ع) به جامعه باید به صحنه بیایند و  فعالیت‌های گسترده‌تری انجام دهند.

وی با تبریک مجدد روز پدر به همه پدران ایران به‌ویژه پدران معظم شهیدان خاطرنشان کرد: در کشور ما 13 رجب برای تکریم پدران به عنوان روز پدر اعلام شده است که باید نسبت به بزرگداشت پدران و ریش سفیدان خود در این روز اقدام کنیم.

*نامگذاری روز مادر و روز پدر

به گفته حیدری، سنت حسنه‌ای در کشور جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده که به دنبال آن، روز ولادت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر نامگذاری شده که در این روز از مادران و زنان تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز روز ولادت حضرت علی(ع) در 13 رجب نیز به عنوان روز پدر نامگذاری شده است تا همه بتوانیم در این روز از پدران خود تجلیل کنیم.

*نزدیک شدن دل‌ها

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: روز پدر بستر مناسبی است که پسرها، دخترها به‌ویژه نسل جوان با اعطای هدایایی از پدران خود تجلیل کنند هر چند این هدایا از نظر مادی ناچیز باشد ولی از نظر معنوی بسیار ارزشمند هستند.

وی در ادامه به بیان آثار نامگذاری روز مادر و روز پدر در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: از خوبی‌ها و فواید این روزها می‌توان به نزدیک شدن دل‌ها و صله رحم اشاره کرد و این کارها، همان چیزی است که خداوند متعال می‌پسندد.

*پیوند دل‌ها با ولایت

به گفته حیدری، بزرگداشت روز پدر و مادر از نظر عاطفی و معنوی تاثیر به‌سزایی دارد و در پیوند دادن دل‌ها با مقام ولایت بسیار موثر است.

وی از همگان خواست که روز پدر را گرامی بدارند و پدران خود را نه تنها در این روز مبارک، بلکه در تمام سال تکریم کنند.

انتهای پیام/72010/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول