اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با وزیر خارجه انگیس

عباس: شهرک‌سازی و تجاوزات علیه فلسطینیان مانعی در برابر صلح است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که شهرک‌سازی و تجاوز علیه شهروندان فلسطینی از سوی ارتش ژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان مانعی بر سر راه صلح است.

عباس: شهرک‌سازی و تجاوزات علیه فلسطینیان مانعی در برابر صلح است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس شب گذشته با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.

عباس در این دیدار تاکید کرد: تجاوزات مکرر اسرائیل علیه ملت فلسطین و مقدسات آن و نیز تجاوزات وحشیانه شهرک‌نشینان مانعی بر سر موفقیت تلاش‌های بین‌المللی برای نجات روند صلح است.

عباس در این نشست، میهمان خود را در جریان آخرین تحولات روند صلح و تلاش‌های بین‌المللی برای احیای روند سازش قرار داد و بر موضع فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات جدی که به پایان دادن به درگیری فلسطینی-اسرائیلی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال 1967 منتهی شود، تاکید کرد.

در همین راستا هیگ نیز پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: مسائل زیادی را بررسی کردیم و ما از تلاش‌های عباس این مرد صلح که دائما در برابر خشونت ایستاده و به دنبال راهکار مسالمت‌آمیز برای راه‌حل دو دولت است، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ما با اهتمام زیاد به همکاری با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که برای چهارمین بار به منطقه سفر کرده است، توجه داریم و از 20 سال قبل از طرف آمریکایی خواستیم تا تلاش‌های خود در جهت حمایت از صلح را دو برابر کند.

وی تصریح کرد: من از انرژی زیادی که کری در این راه صرف می‌کند، خرسندم و ما در انگلیس و اتحادیه اروپا از تلاش‌های وی حمایت می‌کنیم و به ضرورت حل‌وفصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس اصل دو دولت در مرزهای سال 1967 و تبادل زمین معتقد هستیم و قدس پایتخت دو دولت است و باید راه‌حل عادلانه و توافقی برای قضیه آوارگان ارائه کرد.

 انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول