اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

همگان بر الهی بودن علی(ع) شهادت می‌دهند

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دوست و دشمن بر دانایی در عین الهی بودن علی(ع) شهادت می‌دهند.

همگان بر الهی بودن علی(ع) شهادت می‌دهند

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: علی بن ابیطالب(ع) به عنوان معلم بشریت چگونه درخشیدن در حضور بشریت و چگونه زیستن را به همگان آموخت.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) منبع خوبی‌های الهی است، تصریح کرد: باید بدانیم با درس علوی فاصله‌ها داریم درس علوی عدم تبعیض، حق‌مداری، روح انسجام، وحدت و یکپارچگی بوده و خط علی(ع) ترحم به زیردستان، عبادت، ناله‌های نیمه شب و یاد مستضعفان را در خود جا داده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: خط امیر مؤمنان(ع) تسلط بر هوای نفس، محو شدن در قرآن و استفاده از آیات قرآن است و علی پیش از امر کردن به مردم در عمل مردم را دعوت می‌کرد.

وی عنوان داشت: امام علی(ع) منتخب آسمان‌ها برای اهل زمین بوده و شکننده نفاق‌ها است و سیاست وی با دیانتش گره خورده و محصول آن مانند مالک اشتر، عمار و اشخاصی از این قبیل است.

رضوی‌مهر اذعان کرد: دوست و دشمن بر دانایی در عین الهی بودن امام علی(ع) شهادت می‌دهند و در جایی امیر مومنان(ع) می‌فرمایند که «صبر کردم در حالی که استخوان در گلو و خار در چشمم بود».

وی یادآور شد: از عظمت علی(ع) باید بفهمیم که چرا دشمنان پس از هزار سال به سراغ یاران وی رفتند زیرا این امام بزرگوار بذر خدامحوری را در دل‌ها کاشت و وی از مکر، حیله و دروغ بیزار بود و در حکومتش کوچک و بزرگ زانو می‌زدند و بهره‌مند می‌شدند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عدالت امام علی(ع) گفت: امیرمؤمنان(ع) برای همگان به اندازه مساوی بیت‌المال را تقسیم می‌کرد رفتارش با همه اقشار جامعه به دور از تبعیض بود و حقوق کودکان و خانواده را رعایت می‌کرد همه این امور نشانه عدالت وی است.

انتهای پیام/78003/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول