اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار قمصر:

دهمین جشنواره گل و گلاب قمصر برگزار می‌شود

بخشدار قمصر از برگزاری دهمین جشنواره گل و گلاب هم‌زمان با میلاد باسعادت امام علی(ع) و سالروز فتح خرمشهر در شهر قمصر کاشان خبر داد.

دهمین جشنواره گل و گلاب قمصر برگزار می‌شود

احمدرضا طحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دهمین جشنواره گل و گلاب قمصر در شب‌های دوم و سوم خردادماه با حضور هنرمندان مطرح کشور در پایتخت گل و گلاب کشور برگزار می‌شود.

وی از گلاب‌گیری به عنوان میراث کهن ملی و معنوی قمصر نام برد و افزود: برگزاری جشنواره در این زمینه فرصتی برای نکوداشت این موهبت الهی، ترویج و توسعه صنعت گلاب‌گیری و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر است.

بخشدار قمصر توسعه و بهبود سطح کشت گل‌محمدی، علمی‌کردن محصول گل و فرآورده‌های آن و رونق صنعت گردشگری را از دیگر اهداف جشنواره گل و گلاب ذکر کرد.

وی همچنین از تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره گل و گلاب در این شهر به مسئولیت شهرداری خبر داد و بیان داشت: این امر به منظور کیفی‌تر شدن، ضابطه‌مندی شدن و برخورداری جشنواره از برنامه‌ای مشخص و طولانی صورت گرفته است.

طحانی علمی بودن را لازمه موفقیت هر طرح و برنامه دانست و عنوان کرد: با تحقق این امر جشنواره از حالت صرفا جشن خارج شده و مبحث گل و گلاب به صورت تخصصی و در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی، کشاورزی و گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر ظرفیت بسیار منطقه قمصر در صنایع گردشگری و گل‌محمدی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع هفته فرهنگی قمصر با محوریت گل‌محمدی در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان به تصویب رسیده که این امر گامی بسیار مؤثر در راستای کیفی‌تر شدن جشنواره‌های گل و گلاب در سال‌های آینده است.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول