اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست سودان از جنبش‌های مسلح دارفور برای پیوستن به روند صلح

دولت سودان از جنبش‌های مسلح منطقه دارفور در غرب این کشور خواست با پیوستن به روند صلح نقشه غرب برای بحرانی نگاه داشتن اوضاع این منطقه ناکام گذارند.

درخواست سودان از جنبش‌های مسلح دارفور برای پیوستن به روند صلح

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، احمد سعد عمر، وزیر امور دولتی در کابینه سودان در دیدار با هیئتی از دارفور به ریاست محمد عیسی علیو که برای گفت‌وگو درباره وحدت و آشتی دارفور به خارطوم سفر کرده بود تاکید کرد: حل قضیه دارفور از اولویت‌های دولت سودان است و برای اجرای برنامه های مربوط به این منطقه اهمیت زیادی قائل است.

وزیر سودانی با اشاره به اینکه صلح گزینه راهبردی برای حل بحران دارفور است از جنبش‌های مسلح این منطقه خواست به روند صلح ملحق شوند.

خبرگزاری سودان تاکید کرد: در این دیدار دیدگاه هیئت دارفوری و برنامه‌های آن برای تحقق صلح در دارفور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف دولت سودان و نمایندگان دارفور بر ضرورت گردهمایی فعالان جامعه مدنی برای حل قضیه دارفور به منظور بهره مندی این منطقه از امنیت، وحدت و همزیستی مسالمت آمیز تاکید کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول