اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

۲ میلیون نفر در گیلان عضو تعاونی می‌شوند

استاندار گیلان گفت: برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون از سهم ملی، گیلان آمادگی دارد تا 2 میلیون نفر را زیرپوشش تعاونی قرار دهد.

۲ میلیون نفر در گیلان عضو تعاونی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا امروز در نشست بررسی مسایل استان در بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور وزیر کار، ظرفیت‌های اقتصادی گیلان را استثنا خواند و اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها مشکل بیکاری استان را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های بالایی برای انجام کارهای بزرگ دارد، افزود: اگر این ظرفیت‌ها بالفعل شود، نه تنها مشکل بیکاری در گیلان وجود نخواهد داشت بلکه در این موارد به استان‌های دیگر نیز کمک می‌شود.

استاندار گیلان به ظرفیت‌های درمانی گیلان اشاره کرد و گفت: در شش کشور خارجی به نمایندگی از گیلان دفتر جذب بیماران ایجاد شده که یکی از دفاتر مهم این کشورها در روسیه است و با استقبال بسیار خوب مردم این کشورها مواجه شده‌ایم.

وی لزوم سرمایه‌گذاری‌ها در برخی از بخش‌های مهم استان از جمله کارخانه چوکا را مهم دانست و تصریح کرد: این کارخانه 110 هزار متر مربع فضای خالی دارد که می‌توان بهره‌های خوبی از آن برای پیشبرد استان برد.

هاشم‌نیا تصریح کرد: گیلان اکنون 18 هکتار اراضی برای واگذاری یک دانشگاه صنعتی زیبا دارد.

وی به فعال شدن بنادر گیلان و ساخت راه‌آهن اشاره کرد و یادآور شد: در کنار ساخت این بندرها، تالش می‌تواند تبدیل به منطقه ویژه شود.

استاندار گیلان حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارای نتایج ارزشمندی برای توسعه استان دانست و اذعان کرد: اجرای مصوبات باقی‌مانده سه دوره سفر استانی و گسترش مجموعه چوکا از موضوعات قابل پیگیری در این سفر است.

وی گفت: برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون از سهم ملی، گیلان آمادگی دارد تا 2 میلیون نفر را زیرپوشش تعاونی قرار دهد.

هاشم‌نیا با اشاره به گسترش فعالیت‌های استان در بخش تعاون، خاطرنشان کرد: گیلان پوشش 80 درصدی جمعیت استان در تعاونی‌ها را دارد.

وی، تکمیل هتل فجر گیلان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه رفاه ‌گستر انزلی، راه‌اندازی شهرک چوب صنایع سلولوزی در صنایع چوب اسالم و... را از جمله تصمیم‌های گرفته در سفر امروز وزیر کار به گیلان عنوان کرد.

استاندار گیلان، ایجاد واحدهای تولیدی ماشین‌آلات کشاورزی در فرش گیلان، اجرای طرح پزشک خانواده و افزایش 10 تخت شیمی درمانی در بیمارستان‌های استان را از دیگر تصمیم‌ها برشمرد. 

وی یادآور شد: راه‌اندازی بیمارستان قلب با 96 تخت در لنگرود و ایجاد افزایش سقف تسهیلات بنگاه‌های پشتیبانی مشاغل خاص از تصمیمات گرفته شده در سفر وزیر کار به گیلان است.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول