اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی کتاب/

امامت و ولایت حضرت على(ع) در امالى شیخ صدوق

در کتاب «امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین على علیه‏السلام در امالى شیخ صدوق» به دلیل علاقه وافر نویسنده به نشر فضایل ولایت روایاتى از کتاب شریف امالى شیخ صدوق ارائه شده است.

امامت و ولایت حضرت على(ع) در امالى شیخ صدوق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسئله ولایت امیرمؤمنان و امامان معصوم علیهم‏السلام از جمله مسائلى است که سرشت انسان‏هاى آزاد و پاک پذیراى آن است و به آن اذعان دارند و همین ولایت است که انسان را در صراط مستقیم قرار داده و از انحراف به چپ و راست باز مى‏دارد.

اهمیت و وجوب شناخت امام تا حدّی است که امام باقر علیه السلام فرمودند: بنده‌ خدا مؤمن نباشد، تا اینکه خدا و رسولش و همه‌ ائمه و امام زمانش را بشناسد و در امورش به امام زمانش رجوع کند و تسلیمش باشد.

به این منظور و به مناسبت ولادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام کتاب «امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین على علیه‏السلام در امالی شیخ صدوق» را معرفی می‌کنیم.

ابو جعفر محمد بن علی ابن‌بابویه قمی ملقب به شیخ صدوق از پیشتازان علم حدیث و از مردان نامی جهان اسلام در سال 305 ه. ق چون ستاره‌ای در آسمان روایت و فقاهت در شهر مقدس قم طلوع کرد. ولادت این عالم فقیه با آغاز نیابت حسین بن روح سومین نائب خاص امام زمان عجل الله فرجه همزمان بوده است.

این عالم بزرگ و محدث گرانقدر تألیفات با ارزش بسیاری از خود به جا گذاشت. شیخ طوسی در این باره می‌نویسد: «او سیصد کتاب تألیف کرده است» کتاب‌های شیخ صدوق همه در نهایت نیکویی و استحکام و در زمینه‌های متنوعی نوشته شده‌اند، که این خود نشانگر قدرت علمی و آشنایی گسترده او با علوم اسلامی است، از جمله این کتاب‌ها، کتاب امالی شیخ صدوق است.

«امالی» اصطلاحی است در فرهنگ اسلامی به ویژه در حوزه حدیث، فقه و ادب عرب و عنوانی است برای بعضی کتاب‌ها که مطالب آن کتاب به شیوه خاصی که از سخنان استادی شنیده شده، گردآوری و توسط مستمعان مکتوب می‌شود.

سید محسن کمالی تقوی مؤلفی است که در کتاب «امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین على علیه‏السلام در امالى شیخ صدوق» به جهت علاقه وافرى که به نشر فضایل ولایت دارد، اقدام به گزینش و نشر روایاتى از کتاب شریف امالى شیخ صدوق نموده است.

مطالب این کتاب با استفاده از نسخه‏اى از کتاب «امالى شیخ صدوق» با ترجمه روان و مناسب آیت‌اللّه‏ کمره‏اى گزینش و موضوع‏بندى شده است.

این کتاب از منشورات مسجد مقدس جمکران است و علاقمندان جهت تهیه آن می‌توانند به واحدهای کتاب‌فروشی واقع در صحن‌های این مکان مقدس مراجعه کنند.

انتهای پیام/78009/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول