اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

احتمال ائتلاف حزب «مسلم لیگ نواز» و «جمعیت علمای اسلام» قوت گرفت

حزب مسلم لیگ نواز و حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل‌الرحمان) در حال رایزنی برای تشکیل ائتلاف سیاسی در مرکز کشور هستند.

احتمال ائتلاف حزب «مسلم لیگ نواز» و «جمعیت علمای اسلام» قوت گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، کمیته‌های مذاکره‌کننده حزب مسلم لیگ نواز و حزب جمعیت علمای اسلام با برگزاری جلسه‌ای موضوع ائتلاف این 2 حزب را مورد بررسی قرار دادند.

منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان اعلام کردند که کمیته‌های مذاکره کننده این 2 حزب شب گذشته به تفصیل این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و احتمال دارد که در جلسه بعدی خود که امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود در این مورد به توافق برسند.

به گفته این منابع، حزب مسلم لیگ موافقت کرده تا وزارت امور کشمیر را به حزب جمعیت علما بسپارد اما هنوز با درخواست دوم این حزب که ایفای نقش در دولت بلوچستان است موافقت نشده است.

دعوت حزب مسلم لیگ از جمعیت علمای اسلام برای تشکیل ائتلاف در مرکز در حالی انجام می‌شود که حزب نواز توانسته اکثریت آراء در مجلس ملی پاکستان را در انتخابات اخیر از آن خود کند.

جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل‌الرحمان» که در انتخابات پارلمانی پاکستان موفق به کسب 13 کرسی در مجلس ایالتی «خیبرپختونخواه» شد، یکی از موفق‌‌ترین احزاب مذهبی این کشور در کسب کرسی پارلمانی بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول