اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم

100 دانشجوی نخبه و ممتاز قم تجلیل شدند

در مراسمی با حضور پیریایی استاندار قم از 100 دانشجوی نخبه و ممتاز استان تجلیل شد.

100 دانشجوی نخبه و ممتاز قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در این مراسم که با حضور جمعی از دانشجویان و روسای دانشگاه‌های استان در تالار معصومیه برگزار شد اظهار کرد: این جلسه هجدهمین نشست دانشگاهی است که در چند ماه گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات دانشگاهی آثار و نتایج خوبی به دنبال داشته است تصریح کرد: در حال حاضر شناخت لازم و کافی از مسائل، موضوعات و اولویت‌های مربوط به حوزه آموزش عالی در استان به دست آمده است.

استاندار قم با بیان اینکه بعد از مرحله شناخت، نوبت به تدبیر، مهندسی، اجرا و عملیاتی کردن است، بر ضرورت پیگیری جدی موارد مطرح شده تاکید کرد و افزود: تمام مسائل و مباحث از جمله موارد مربوط به اعتبار باید در سطوح مختلف استانی و ملی پیگیری شود.

پیریایی ادامه داد: سیاست‌گذاری و مهندسی موضوعات این حوزه به معنای ساده‌سازی مفاهیم و مصادیق و ترسیم کردن گام‌های حرکت است که به عنوان یک کار ویژه باید در دستور کار معاونت سیاسی اجتماعی استانداری قرار گیرد و روسای دانشگاه‌ها نیز در این زمینه باید همکاری کنند.

وی با استقبال از ایده‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی، آن را مهم و یاری‌گر استان در مسیر حرکت به سمت عمران و آبادانی عنوان و خاطرنشان کرد: برای اینکه بهتر بتوانیم از این نظرات و ایده‌ها بهره ببریم باید شورای مشاوران دانشجویی در استان فعال شود.

استاندار قم همچنین با اشاره به نقش تشویق و تجلیل در ایجاد روحیه نشاط و انگیزه تحصیلی دانشجویان، لزوم برگزاری جشنواره تجلیل دانشجویی در استان را خواستار شد.

در این نشست تعدادی از دانشجویان حاضر در جلسه در حضور استاندار قم به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف کشور و استان پرداختند.

ضرورت توجه به نخبگان دانشگاهی، رفع موانع موجود در عدم ارتقاء سطح علمی و پژوهشی، ضرورت توجه هرچه بیشتر به تولید علم و دانش، ضرورت توجه به دانشگاه تک جنسیتی، ضرورت توجه به رشته‌های صنعتی و تعامل صنعت و دانشگاه، کاربردی کردن رشته‌های تحصیلی، جایگاه رشته‌های قرآنی در کشور و مسائل و مشکلات معیشتی نخبگان از جمله موارد مورد اشاره توسط دانشجویان حاضر بود.

در پایان این مراسم از 100 دانشجوی نخبه و ممتاز دانشگاه‌های مختلف استان با اهداء لوح و هدایایی تجلیل به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول