اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کری: آمریکا و متحدانش افزایش حمایت‌ها از مخالفان را در دستور کار قرار می‌دهند

وزیر خارجه آمریکا با عقب‌نشینی از مواضع پیشین این کشور، از دولت سوریه خواست تا با شرکت در کنفرانس ژنو 2، رسیدن به راهکاری مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه محقق شود.

کری: آمریکا و متحدانش افزایش حمایت‌ها از مخالفان را در دستور کار قرار می‌دهند

به گزارش فارس به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت که اگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای گفت‌وگوها در راستای حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه آماده نباشد، آمریکا و کشورهای دیگر موضوع افزایش حمایت‌ها از مخالفان را در دستور کار قرار خواهند داد.

کری سعی کرد با کم اهمیت خواندن دستاوردهای نظامی اخیر از سوی نیروهای حامی بشار اسد آنها را موقتی بخواند و گفت که معتقد است که ضد حمله‌های مبارزان مخالف دولت سرنوشت ساز خواهد بود.

کری که قبل از آغاز نشست دوستان سوریه در عمان صحبت می‌کرد، سعی کرد مسیر را برای پیشنهاد آمریکایی-روسی در مورد برگزاری کنفرانس سازش برای پایان دادن به بحران سوریه که از دو سال پیش آغاز شده فراهم نماید.

درخواست آمریکا برای مذاکره با طرف سوری در کنفرانس ژنو 2 در حالی مطرح شده که آمریکا پیش از این هر مذاکره‌ای با دولت اسد را منوط به کناره‌گیری وی از قدرت می‌دانست. از سوی دیگر مخالفان دولت سوریه از حمله ترکیه امروز طرحی را برای پایان دادن به بحران سوریه ارائه کرده که بر اساس آن بشار اسد می‌تواند در انتخابات سال 2014 نیز کاندیدای دوره بعدی ریاست جمهوری شود. به این ترتیب می‌توان گفت پیروزی‌های مکرر ارتش سوریه در جبهه القصیر تمامی خط قرمزهای حامیان منطقه‌ای و غربی تروریست‌های سوری را بی اثر کرده است.

کری با تکرار ادعاهای آمریکا در مورد حضور هزاران نفر از نیروهای حزب‌الله لبنان در جنگ در سوریه مدعی شد که این حضور با حمایت فعال ایران در این کشور همراه شده است. وی با محکوم کردن این حضور مدعی شد که حزب الله نقش زیادی در خشونت‌های سوریه دارد.

کری ادامه داد که بدون مذاکرات جدی، سوریه شاهد افزایش خونریزی‌ها به شکل بدتری خواهد بود. ما اعتقاد داریم که اگر کنفرانس ژنو 2 برگزار نشود، ادامه روند تقسیم مصیبت بار سوریه را شاهد خواهیم بود و این به افزایش خشونت‌ها و کشتار در این کشور منتهی می‌شود.

کری گفت: ما اعتقاد داریم که تلاش برای رسیدن به راهکار ژنو با وجود سختی‌ها و پیچیدگی‌های زیادی که دارد، بهترین جایگزین است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول