اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

بیکاری مهمترین عامل فساد در سطح جامعه است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیکاری مهمترین عامل فساد در سطح جامعه است و رفع این معظل باعث توسعه همه جانبه کشور می‌شود.

بیکاری مهمترین عامل فساد در سطح جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین نادری‌منش عصر امروز در چهل و پنجمین نشست راهبردی معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه لرستان به سند آمایش مراکز عالی کشور اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در جامعه یکی از برنامه‌های راهبردی و محوری سند آمایش مراکز آموزش عالی کشور است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس طرح آمایش آموزش‎ها در هر منطقه‎ای توانمندی‎ها و زمینه‎های اشتغال بررسی شود، گفت: باید رشته‎ها و رشته محل‎ها با توجه به نیاز و پتانسیل هر منطقه راه‎اندازی شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیکاری مهمترین عامل فساد در سطح جامعه است، گفت: رفع این معضل، زمینه موفقیت و پیشرفت علمی و توسعه همه جانبه کشور را فراهم می‌کند.

نادری‌منش با اشاره به اینکه طرح تهیه سند آمایش ملی دانشگاه‌های کشور با پیشرفت مطلوبی در حال اجراست، گفت: این سند در حقیقت محور و ملاک اصلی برنامه‌ها و اقدامات دانشگاه‌های کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 هزار هیئت علمی در دانشگاه‎های کشور فعالیت دارند، گفت: هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها باید از نظر اخلاقی، تعهد، علمی، انگیزه و آگاهی قوی و توانمند باشند، تا بتوان شاهد توسعه و رشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی در کشور باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از وظایف و رویکردهای اصلی وزارت علوم فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان است که در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه در سطح دانشگاه‌های کشور انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زیرساخت های مورد نیاز در حوزه تحصیل و آموزش دانشجویان ایجاد فضای مناسب آموزشی، خوابگاهی، آزمایشگاه، کتابخانه، مکان‌های آموزشی و .... است.

گفتنی است: چهل و پنجمین نشست راهبردی معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول