اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزارت کشور افغانستان: طالبان تهدید استراتژیک نیستند

سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به نگرانی‌های موجود نسبت به افزایش رویدادهای امنیتی در افغانستان گفت: با وجود وقوع این حملات طالبان تهدید استراتژیک نیستند.

وزارت کشور افغانستان: طالبان تهدید استراتژیک نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از «پژواک»، وزارت کشور افغانستان حملات انتحارى اخیر در این کشور را نگران کننده خواند اما اظهار داشت که طالبان مسلح تهدید استراتژیک نیستند و نمى‌توانند روند انتقال مسئولیت‌هاى امنیتى و برگزارى انتخابات را با چالش مواجه کنند.

«صدیق صدیقى» سخنگوى وزارت کشور افغانستان در همین خصوص گفت: حملات انتحارى طالبان نگران کننده است و این گروه هنوز هم توانایى اعزام انتحارکننده را به افغانستان دارد.

وى افزود: وزارت کشور در تلاش است تا با همکاری نهادهاى اطلاعاتی افغانستان از حملات انتحارى که یگانه قدرت  طالبان است، جلوگیرى کند.

سخنگوى وزارت کشور افغانستان با تأکید کرد بر توانایى و پیشرفت نیروهاى امنیتى افغان، گفت: به اعتقاد ما طالبان در سال جاری، بیشترین تلاش‌ها را به خرج خواهد داد تا توانایی نیروهاى امنیتى را در بین مردم زیر سؤال ببرد و به همین علت دست به هر اقدامى می‌زند.

صدیقى در ادامه تصریح کرد که طالبان در جنگ رو در رو ناکام شده‌اند و تنها راهى که می‌توانند به فعالیت‌هاى خود ادامه دهند، حملات انتحارى و مین‌هاى کنارجاده‌اى است و نیروهاى امنیتى افغان، آماده‌اند با هر اقدام آنان مقابله کنند.

وی، طالبان را تهدید استراتیژیک ندانست و گفت: تهدید طالبان نمی‌تواند روند انتقال مسئولیت‌هاى امنیتى و برگزارى انتخابات را با چالش مواجه کند.

سخنگوى وزارت کشور افغانستان از درج نام گروه طالبان در لیست گروه‌هاى تروریستى کانادا استقبال کرد و گفت: باید حلقاتى که این گروه را آموزش و تأمین می‌کنند نیز تحت فشار قرار بگیرند.

صدیقى افزود که بادر نظرداشت جرائمى که این گروه مرتکب می‌شود، باید آنها مدت‌ها قبل در این لیست قرار می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: از کشورهاى دیگر نیز می‌خواهیم که طالبان را در لیست گروه‌هاى تروریستى وارد کنند زیرا این اقدام از یک سو ارتباط طالبان را با شبکه‌هاى «حقانى»، «القاعده» و دیگر گروه‌هایى که آنها را تأمین می‌کنند، قطع می‌کند و از سوى دیگر اگر بر این گروه‌ها فشار وارد شود، به طور حتم بر امنیت تأثیر دارد.

این در حالى است که در چند روز اخیر، چند حمله انتحارى در کابل، قندهار و بغلان به وقوع پیوسته و ده‌ها کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشته، که بیشتر آنها مردم غیرنظامی بوده‌اند.

مسئولیت انفجار کابل را «حزب اسلامى» به رهبرى «گلبدین حکمتیار» و حمله «بغلان» را طالبان به عهده گرفته است.

2 روز پیش وزارت دفاع ملى افغانستان از افزایش حملات طالبان و گروه‌های تروریستی خبرداد و اعلام کرد که تمام مدارس در پاکستان، برای انجام حملات انفجارى و انتحارى در افغانستان تعطیل شده است.

چندی پیش وزارت امنیت و اطلاعات کانادا، طالبان، «شبکه حقانى» و حزب اسلامى را در لیست گروه‌هاى تروریستى این کشور درج کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول