اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان تهران خبر داد

جمع‏آوری سالانه 250 میلیارد تومان زکات در کشور

معاون توسعه مشارکت‏های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان تهران ترویج فریضه زکات در جامعه را نیازمند فرهنگ‏سازی بیشتر دانست و از جمع‏آوری سالانه 250 میلیارد تومان زکات در کشور خبر داد.

جمع‏آوری سالانه 250 میلیارد تومان زکات در کشور

محمدرضا غریب‏نواز امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به تشکیل شورای زکات در سطح کشور اظهار کرد: مبلغ سالانه جمع‏آوری زکات 250 میلیارد تومان است و انتظار می‏رود این رقم تا چهار برابر میزان فعلی افزایش یابد.

وی ادامه داد: با پیگیری‏های انجام شده و تبدیل زکات به قانون، ائمه جمعه به عنوان رئیس و فرمانداران به عنوان قائم‌مقام ستاد زکات شهرستان‏ها برگزیده شدند و اداراتی نظیر جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی نیز در آن عضویت دارند.

معاون توسعه مشارکت‏های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان تهران از لزوم فرهنگ‏سازی فریضه زکات بین فرزندان حتی از مهدهای کودک خبر داد و تصریح کرد: با انجام این مهم فرزندان در سنین جوانی و بزرگسالی خود به مبلغانی برای این امر تبدیل می‏شوند.

وی گفت: در طرح‏های اکرام و محسنین هر فرد با پرداخت ماهانه حداقل 30 هزار تومان می‏تواند حامی یک یتیم یا خانواده نیازمند شود و در حال حاضر با ایجاد پایگاه‏هایی در سطح شهرها جذب حامی انجام می‏شود.

غریب‏نواز خاطرنشان کرد: فرهنگ‏سازی مقوله انفاق، نظام اسلامی را از وجود نهادهای متولی کمک به افراد مستمند بی‏نیاز می‏سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سابقه شکل‏گیری و پی‏ریزی کمیته امداد امام خمینی به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و حدوداً سال 1342 بر می‌گردد که تعدادی از انقلابیون اول نهضت اسلامی که در زمره همراهان و همرزمان حضرت امام خمینی (ره) قرار داشتند و بعضاً مسئولان فعلی این نهاد هستند، از طرف معظم‌له ماموریت رسیدگی و حمایت گسترده و فراگیر از اعتصابیون و خانواده زندانیان سیاسی و نیازمندان جامعه را به عهده گرفتند.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز فعالیت مجدد بخش‌های اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور، لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های نظام قرار گرفت و دقیقاً 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 14 اسفند‌ماه 1357 هجری شمسی، کمیته امداد امام خمینی به عنوان دومین نهاد انقلابی، با صدور حکم پرخیر و برکت و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای مدت نامحدود، به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه برای حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها تاسیس شد.

انتهای پیام/2568‌/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول