اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دست خالی دولت و افتتاح چند باره پروژه‌های نیمه کاره در لرستان

هتل نیمه کاره رنگین کمان خرم‌آباد در حالی پذیرای مهمانان سومین افتتاح رسمی خود بود که هنوز آشپزخانه آن راه‌اندازی نشده است و در بحث مکان‌یابی پارکینگ آن هم مشکلات جدی وجود دارد.

دست خالی دولت و افتتاح چند باره پروژه‌های نیمه کاره در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مراسم افتتاحیه 362 طرح گردشگری و میراث فرهنگی در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس عصر سه‌شنبه 31 اردیبهشت درحالی برگزار شد که برخی از این پروژه‌ها با وجود اینکه چندمین افتتاح را به خود می‌دیدند، اما هنوز برای بهره‌برداری کامل آماده نشدند.

هتل رنگین کمان شهر خرم‌آباد یکی از همین طرح‌هاست که در تاریخ 22 بهمن ماه سال 91 صدای صلوات افتتاحیه‌اش توسط استاندار و همراهانش در آسمان لرستان پیچید، بعد از آن در اواخر فروردین ماه سال‌جاری در مراسم تجلیل از خادمان گردشگری استان باز هم با حضور استاندار، فرمانداران شهرهای استان و تمام مدیران اجرایی یک‌بار دیگر افتتاح شد، اما امروز در حالی یک بار دیگر افتتاح می‌شود که هنوز آشپزخانه آن راه‌اندازی نشده و در بحث پارکینگ نیز با مشکل جدی مواجه است.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که ضرورت افتتاح چندباره یک پروژه نیمه کاره در چیست؟ گفت: نگویید چندباره، ما خیلی رایزنی کرده‌ایم که نام لرستان را طنین‌انداز کنیم، مگر بد است که یکبار اسم استان لرستان توسط رئیس جمهور در کشور مطرح شود!

قاسم قربانی در پاسخ به سئوال بعدی که این پرژه بعد از این افتتاح باز هم آماده بهره‌برداری نیست، ادامه داد: تازه کارش تمام شده و فقط برای این که هتل بتواند از مزایای نوروز بهره ببرد وقتی که هشتاد درصد پیشرفت داشت یکبار به صورت نمادین توسط استاندار افتتاح شد، یعنی یک فرصت و مجوز موقت دادیم که به این صورت از سرمایه‌گذارمان حمایت کرده باشیم و وی از درآمدهایی نوروزی مسافران نوروزی بی‌نصیب نمانده باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که اما هنوز این پروژه به مرحله بهره‌برداری کامل هم نرسیده، با اشاره به اینکه امروز کار پروژه به پایان رسیده و می‌خواهیم توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آن را افتتاح کنیم و گمان نمی‌کنم، این کار برای استان ضرری داشته باشد که شما اینقدر حساسیت نشان بدهید، افزود: در افتتاحیه‌های قبلی ما می‌دانستیم که آشپزخانه ندارد، اما آشپزخانه و پارکینگ آن دارد، آماده می‌شود و در آینده نزدیک آن‌ها را هم افتتاح می‌کنیم.

قربانی در جواب این سئوال که آیا فکر نمی‌کنید، این گونه مراسم‌های نمادین موجب بدبین شدن مردم به اخبار و زحمات مسئولان نظام می‌شود؟ گفت: ما که نباید وکیل مردم باشیم، یک پروژه که 11 میلیارد تومان برای آن هزینه شده نباید دیده شود؟ چه اشکال دارد که آشپزخانه‌اش را هم بعدها افتتاح کنیم!

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه در خصوص اینکه گویا این سرمایه‌گذار در دو افتتاح قبلی غذا از یک رستوران دیگر برای مهمانان شما سفارش داده و با فاکتور و سربرگ رستوران افتتاح نشده خودش، هزینه به مراتب بیشتر از میراث فرهنگی دریافت کرده است، گفت: من نباید به شما جواب بدهم، چیزی به نام فاکتور وجود ندارد، یک بحث مدیریتی بود که قرار شد، در ازای یک سری خدمات بدون هزینه از مهمانان ما پذیرایی کند و ما هیچ پولی بابت آن غذاها پرداخت نکردیم.

اما در این آخرین روزهای عمر دولت دهم از این دست شیرینی خورانی‌ها و قرآن بوسیدن‌ها و روبان قیچی کردن ‌در لرستان کم نیست؛ هرگاه یک وزیر و یا نماینده‌ای از طرف دولت گذرش به لرستان می‌افتد، حتما چندتایی از این روبان‌ها را جلوی ساختمان‌های نیمه کاره و پروژه‌های نیمه تعطیل چشم انتظار اعتبار، قیچی می‌کند.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در حالی قرار بود، هفته گذشته در سفر استانی دولت توسط رئیس جمهور افتتاح شود، پنج بار توسط مهمانان بلندپایه‌اش افتتاح شده بود و در این راستا رکورددار است.

این پروژه که بیش از 10 سال است وعده‌های زیادی برای تکمیل و افتتاح به خود دیده در سال‌های گذشته که هنوز هیچ‌گونه تجهیزاتی در آن به کار گرفته نشده بود دو بار توسط دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو بار توسط علی نیکزاد وزیر وقت مسکن و وزیر راه و شهرسازی و یک بار هم توسط مهندس محرابیان رئیس ستاد پروژه‌های مهر ماندگار کشور افتتاح شده است.

اما این بار این پروژه با خوش اقبالی مواجه شد و قیچی رئیس جمهور را به خود ندید، چرا که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان هنوز که هنوز است، برای بهره‌برداری کامل آماده نیست.

البته افتتاح فاز اول پروژه تفریحی تحقیقاتی بام خرم‌آباد چهارده معصوم (ع)، افتتاح قسمتی از چهار خطه‌های مختلف مسیرهای درون استانی شهرهای استان و چندین پروژه دیگر که قرار بود در سفر هیئت دولت افتتاح شوند، هیچ کدام معنی واقعی افتتاح را نداشتند و بر اساس تحلیل برخی کارشناسان و روزنامه‌نگاران، همین خالی بودن دست دولت برای بهره‌برداری و افتتاح موجب لغو این سفر شده است.

گزارش از محمود کوماس جودکی

انتهای پیام/85003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول