اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ ولایتی در سفر به مازندران:

اصولگرایی همراه با سعه صدر، مورد نظر رهبری است / پرچم ائتلاف را من بلند کردم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اصولگرایی همراه با سعه صدر، مورد نظر رهبری است گفت:‌ جذب گسترده و دفع حداقلی، عین کلامی است که رهبری همواره به آن اشاره دارند.

اصولگرایی همراه با سعه صدر، مورد نظر رهبری است / پرچم ائتلاف را من بلند کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی‌اکبر ولایتی شامگاه سه‌شنبه در مسجد جامع ساری اظهار داشت: انسان که توفیق سفر به مازندران را پیدا می‌کند، هوشمندی، میهمان‌نوازی و برخورد صمیمانه از همان ابتدای ورود، جلب توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه شعار رهبری به معنای چراغ راهنمایی است که مبنای حرکت است، گفت: بر این اساس، این شعار آسیب‌شناسی از واقعیت‌ها و مشکلات جامعه و آرمان‌هایی که در پیش داریم با نگاهی به داخل و بیرون است.

ولایتی با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد امور کشور بر عهده قوه مجریه است، تصریح کرد:‌ انتخابات می‌تواند فرصت‌ها و خدای ناکرده مشکلاتی برای ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربه‌ای که در انتخابات مجلس هشتم و نهم داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که برای وحدت اصولگرایان تلاش کنیم، ادامه داد:‌ معنای اصولگرایی می‌تواند، سخت و تنگ‌نظرانه و یا بسیار وسیع و همراه با سعه صدر باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه اصولگرایی همراه با سعه صدر، مورد نظر رهبری است، گفت:‌ جذب گسترده و دفع حداقلی، عین کلامی است که رهبری همواره به آن اشاره دارند.

وی با بیان اینکه باید دافعه را کم کرده و جاذبه را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: این به معنای نادیده گرفتن اصول و مبانی حاکم بر ارزش‌های انقلاب و نظام نیست.

ولایتی با بیان اینکه اصولگرا اعم از زن و مرد در هر سنی باید مبانی نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه را در قول و عمل، قبول داشته باشد، افزود: اینکه عده‌ای این تعریف را محدود می‌کنند در نهایت به مصلحت کشور و تفکر اصولگرایی نیست.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه رهبری بر جذب حداکثری است و بارها در اشکال مختلف به این موضوع تأکید کردند، گفت: اتحاد بین اصولگرایان، با این تعریف میسر است.

ولایتی با بیان اینکه پرچم این ائتلاف را من بلند کردم، اذعان داشت: باید همه به این اتفاق برسیم و بتوانیم در دوره بعدی، دولتی داشته باشیم که به معنای واقعی، اصولگرا بوده و با سعه صدر، کشور را اداره کند.

کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: نباید افراد متخصص، متعهد و پایبند به نظام را با انگ‌زدن‌های بی‌جهت، از نظام دور کنیم.

مشاور عالی رهبری، با بیان اینکه همه قوه مجریه، فقط رئیس‌جمهور نیست، گفت: قوه مجریه نیازمند گروه اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و گروه متخصص در روابط خارجی است.

وی با اشاره به اینکه اگر درست عمل کنیم و در مجامع بین‌المللی کار دقیق و مدبرانه انجام دهیم، می‌توانیم مسائل هسته‌ای را حل کنیم، تصریح کرد:‌ می‌توانیم روابط خود را با دیگر کشورهایی که بی‌جهت به حالت نیمه تعطیل درآمده را تقویت کنیم.

ولایتی با بیان اینکه مدت 32 سال است که در حوزه روابط خارجی کار می‌کنم، افزود: از سر اطلاع می‌گویم می‌شود مسائل هسته‌ای را با حفظ حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز، حل و می‌توان این همه تحریم را تعدیل کرد.    

وی با اشاره به اینکه زبان بین‌المللی، زبان دیگری است، گفت: کار بین‌المللی، تخصصی است که فرد باید بداند در کجا جلوی صحنه، در کجا پشت صحنه، در کجا دوجانبه و یا چندجانبه به مسائل بنگرد.

ولایتی با بیان اینکه روابط خارجی مانند مینیاتور، ظرافت دارد، ادامه داد: در این کار باید میلی‌متری حرکت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کوتاه مدت، می‌توان رشد قیمت‌ها را کنترل کرد، یادآور شد: این طور نباشد که قیمت‌ها در مدت کوتاهی، رشد فزاینده داشته باشد، چراکه درآمد مردم این چنین افزایش نیافته است.

انتهای پیام/86007/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول