اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن تالاسمی کرمانشاه:

میزان تالاسمی در ایران تقریبا به صفر رسیده است

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان کرمانشاه گفت: میزان تالاسمی در ایران تقریبا به صفر رسیده و کشور ما به‌عنوان یکی از پیشروان مقابله با این بیماری، می‌تواند رکورددار عدم تالاسمی در جهان باشد.

میزان تالاسمی در ایران تقریبا به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همایش تجلیل از خیرین و اهداءکنندگان برتر خون به‌مناسبت روز جهانی تالاسمی عصر امروز در سالن جلسات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با حضور پزشکان و مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد.

جواد همت‌گر توجه به بیماران تالاسمی را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: بیماران تالاسمی با توجه به بیماری که دارند، از وضعیت خاصی در جامعه برخوردار هستند و خانواده‌های آنان نیز در کنار آنان از درد و مشقت زیادی رنج می‌برند.

همت‌گر ادامه داد: این بیماران در گذشته از زندگی کوتاه خود بسیار ناراحت بودند ولی اینک با حمایت مسئولان و پیشرفت علم، بسیاری از مشکلات آنان برطرف شده است.

وی نیاز امروز بیماران را هم‌فکری و حمایت بیشتر دانست و افزود: بسیاری از این عزیزان به‌ مدارج عالی رسیده‌اند و در دانشگاه‌های ممتاز کشور، رتبه‌های برتر کسب کرده‌اند.

همت‌گر با بیان اینکه این کودکان گلایه‌های زیادی از مسئولان دارند، تصریح کرد: دغدغه این عزیزان فقط زنده ماندن نیست، بلکه می‌خواهند در جامعه رشد کنند و همانند دیگر افراد، نقشی در پیشرفت کشور داشته باشند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه آزمایشات قبل از ازدواج در استان کرمانشاه مورد توجه قرار می‌گیرد، حدود پنج سال است که تولد تالاسمی نداشته‌ایم.

وی اظهار داشت: در 500 مورد آزمایش غربال‌گری، تنها یک مورد مشکوک به تالاسمی یافت شده است و دلیل آن عدم مراجعه والدین به آزمایشگاه بوده است.

همت‌گر تاکید کرد: اگر والدین قبل از ازدواج به مراکز مربوطه مراجعه کنند، به‌راحتی می‌توان از تولد کودک تالاسمی پیشگیری کرد.

به گفته مدیرعامل انجمن تالاسمی استان کرمانشاه، آزمایشات مربوطه با دقت بالا و دستگاه‌های جدید انجام می‌پذیرد و هیچ‌گونه خطایی در آن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته میزان تالاسمی در کشور ما زیاد بود اما اینک تقریبا به صفر رسیده و کشور ما یکی از پیشروان مقابله با تالاسمی در جهان است که حتی می‌تواند رکورددار عدم تالاسمی در جهان باشد.

به گفته همت‌گر در بسیاری از موارد نیازی به اعزام بیماران به تهران نیست و مراکز استان کرمانشاه از امکانات خوبی برخوردارند.

وی با بیان اینکه برای انجام چند مورد آزمایش، بیماران به تهران اعزام می‌شوند، اعلام کرد: خیرین دل‌سوزی در کشور داریم که بسیاری از هزینه‌های بیماران را متقبل شده‌اند و چند بیمارستان و آزمایشگاه خصوصی در تهران‌ ماهانه تعداد 9 نفر از بیماران کرمانشاهی را به‌صورت رایگان مورد آزمایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان کرمانشاه افزود: هزینه‌های رفت و آمد و اسکان را انجمن و فرد بیمار پرداخت می‌کنند که در گاهی از مواقع سنگین است.

همت‌گر تاکید کرد: در سال‌های قبل علوم پزشکی پنج درصد از شهریه دانشجویان ما را پرداخت می‌کرد، اما اکنون حتی آن پنج درصد را نیز متقبل نمی‌شود.

وی بیان داشت: اهداء خون می‌تواند اهداء یک زندگی به بیماران باشد و افرادی در این جمع حضور دارند که خونشان در رگ تمام اعضای انجمن تالاسمی جاری است.

در این مراسم از خیرین استان کرمانشاه تجلیل به‌ عمل آمد و مراسم گل‌ریزان برای حمایت از انجمن تالاسمی استان کرمانشاه برگزار شد.

گفتنی است، شماره حساب 0106134594006 سیبا بانک ملی، شعبه آیت‌الله کاشانی به‌نام انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان کرمانشاه، آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم است.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول