اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

امام جواد(ع) مانند خورشیدی فروزان مقام امامت خود را اثبات کرد

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: امام جواد(ع) از چنان قدرت علمی و نفوذ شخصیتی برخوردار بود که در مقابل همه جریانات و فتنه‌ها به زیبایی درخشید و مانند خورشیدی فروزان وجود خود را در مقام امامت شیعیان به اثبات رساند.

امام جواد(ع) مانند خورشیدی فروزان مقام امامت خود را اثبات کرد

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امام جواد(ع) از جمله شخصیت‌های فوق‌العاده و تأثیرگذار در اسلام و مکتب تشیع است به طوری که بینش سیاسی، تقید به عبادات، مشکل‌گشایی از مردم و جنبه‌های علمی و شخصیتی ایشان به صورت جداگانه دارای آثار و برکات فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) در سن خردسالی به امامت رسید و شیعیان در آن دوران در تنگنای عمیق سیاسی، امنیتی و اجتماعی بودند زیرا از طرفی تکلیف امامت پس از پدر امام محمد تقی(ع) روشن نبود و از طرفی دیگر خردسالی امام جواد(ع) شک و شبهه‌ها را از افزون کرده بود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: امام جواد(ع) از چنان قدرت علمی و نفوذ شخصیتی برخوردار بود که در مقابل همه جریانات، فتنه‌ها، شک و تردیدها به زیبایی درخشید و مانند خورشیدی فروزان وجود خود را در مقام امامت شیعیان به اثبات رساند.

وی یادآور شد: هیچ اشکال و منافاتی ندارد که امام یا پیامبر در سن خردسالی به منصب امامت و ولایت نائل شود زیرا خداوند مقامات علمی را از طریق علم لدنی به امامان عطا می‌کند.

انصاری بویراحمدی تصریح کرد: امام محمد تقی(ع) تمام سؤالات تخصصی مربوط به همه ادیان الهی را در دوران خود به زیبایی پاسخگو بود.

وی عنوان داشت: سن پایین امام جواد(ع) سبب اختلاف بین شیعیان شد به همین دلیل شیعیان گروه‌ها و اجتماعاتی تشکیل دادند و دیدارهایی با این امام بزرگوار برگزار کردند و با پرسش‌های فراوان امام خود را آزمودند تا در مورد علم وی به یقین رسیدند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: امام جواد(ع) دارای علم امامت بود و برای همه سؤالات پاسخ‌های روشن و قانع‌کننده‌ای داشت و با پاسخ‌های دقیق و علمی همگان را شگفت‌زده می‌کرد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول