اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تهدیدات و ارعاب افراد ناشایست موجب تغییر فرآیند تأیید صلاحیت‌ها نشود

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از شورای نگهبان آورده است: تهدیدات و ارعاب افراد ناشایست نباید موجب تغییر فرآیند تأیید صلاحیت‌ها از جانب شورای نگهبان شود.

تهدیدات و ارعاب افراد ناشایست موجب تغییر فرآیند تأیید صلاحیت‌ها نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در بیانیه امروز بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در حمایت از شورای نگهبان صادر شده آمده است: با ثبت‌نام اشخاص متعدد به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری، چهره‌های نام آشنایی دیده و شنیده شدند که با ملاک‌های اصل 115 قانون اساسی فاصله‌ای دور دارند.

این بیانیه می‌افزاید: دسته‌ای از این افراد در فتنه پیچیده‌ای که دشمنان داخلی و مزدوران داخلی آنان برای براندازی نظام تدارک دیده بودند، نه تنها سکوت نکردند بلکه با نامه‌ها، سخنان و ... ساز فتنه را کوک و آتش آن را شعله ور کردند.

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در حمایت از شورای نگهبان صادر شده آمده است: مردم ایران به اسناد خدشه ناپذیر نهادهای امنیتی دسترسی ندارد اما ما نامه سرگشاده 19 خرداد این حضرات را در پیش روی خویش داریم، نامه‌ای که با گلایه‌های بی محابا و تهدیدهای فراوان، خود چراغ سبزی برای فتنه‌گران شد، ما خطابه‌های آخرین نماز جمعه و سخنان متغایر با کلام رهبری برخی آقایان مدعی نجات کشور را مستنداً در اختیار داریم، ملت ایران چگونه می‌تواند فردی را که از سوی مردم برای نماز جمعه مقبول واقع نمی‌شود را مورد تأیید بداند.

این بیانیه افزوده است: دسته‌ای دیگر با سخنان و عملکرد خویش در حوزه بیت‌المال مسلمانان نشان داده‌اند که اگر چه ظاهری موجه دارند اما شرط امانت و التزام به اسلام و حسن سابقه را به وضوح ندارند. سخنانی از قبیل مکتب ایرانی، پایان یافتن دوره  اسلام گرایی، برپایی مراسم پرخرج، استفاده از امکانات و موقعیت‌های دولتی برای تبلیغ خویش هم نیاز به سند پنهانی ندارد، جای تعجب از رئیس جمهوری است که فریاد حمایت از حقوق مردم، قانون اساسی و آزادی را سر می‌دهد، اما بزرگ‌ترین حقوق مردم یعنی بی‌طرفی و رعایت عدالت درباره این چهره در معرض کاندیداتوری را رعایت نمی‌کند.

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح شده است: ما به خوبی می‌دانیم، مصلحت جایگاه رفیعی در اسلام دارد، مصلحت اندیشی و جذب حداکثری موجب می‌شود تا رهبر جامعه اسلامی از برخی چهره‌های حداقلی برای پیشبرد اهداف انقلاب در برخی مناصب بهره ببرد و از همه مهمتر وجود شرط عدالت و آگاهی به مقتضیات زمان و مسائل روز در فقهای شورای نگهبان به طرز آشکاری وجود مصلحت در تصمیمات شورای نگهبان قانون اساسی را نشان می‌دهد.

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در حمایت از شورای نگهبان صادر شده آمده است: اما خواسته ملت ایران این است که نباید تهدیدات و ارعاب افراد ناشایست موجب تغییر فرآیند تأیید صلاحیت‌ها شود، شورای نگهبان باید با اتکا به حمایت قاطع مردم، ملت ایران را در انتخاب گزینه اصلح از میان صالحان موجود یاری کند، ما اعتقاد داریم عدم احراز صلاحیت برای تصدی پست ریاست جمهوری و خدمت به مردم چیزی از صلاحیت دغدغه‌مندان خدمت برای اسلام و مسلمانان در سایر جایگاه‌ها و مناصب کم نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه خطاب به هیئت رئیسه و شورای نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های کشور آمده است: ما دانشجویان بسیجی خواستار تغییر دیدگاه‌تان نسبت به تشکل انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها که در پی انتشار بیانیه‌ای جبهه‌گیرانه علیه شورای محترم نگهبان موجب انزجار افکار دانشجویان شده است، هستیم لطفاً نظارت خود را بر فعالیت‌های تشکل اسلامی مذکور بیافزایید.

انتهای پیام/2304/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول