اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قرار وثیقه برای پرویز مشرف در ارتباط با پرونده ترور بی‌نظیر بوتو

دادگاه پاکستان برای ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور اسبق پاکستان در ارتباط با پرونده ترور بی‌نظیر بوتو، قرار وثیقه صادر کرده است.

قرار وثیقه برای پرویز مشرف در ارتباط با پرونده ترور بی‌نظیر بوتو

به گزارش خبرگزاری فارس، برای ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور اسبق پاکستان در ارتباط با ترور خانم «بی‌نظیر بوتو» قرار وثیقه صادر شده است.

آقای مشرف متهم است اقدامات امنیتی لازم برای محافظت از خانم بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان که در سال 2007 پس از تبعیدی خودخواسته به کشور بازگشته بود را به عمل نیاورده است. دولت ژنرال مشرف، «بیت‌الله مسعود» رهبر حزب طالبان در آن زمان  را مسئول ترور خانم بی‌نظیر بوتو دانست. با این حال، بیت‌الله مسعود که خود در یکی از حملات پهپادهای آمریکایی به قتل رسید، هر گونه دخالت در ترور بی‌نظیر بوتو را رد کرد.

به گزارش رسانه دولتی بی‌بی‌سی، دادگاه پاکستان امروز وثیقه‌ای معادل دو میلیون روپیه (20 هزار دلار) برای آقای مشرف تعیین کرده است.

پرویز مشرف اکنون در حصر خانگی است اما کارشناسان می‌گویند صدور قرار وثیقه برای وی می‌تواند نشانه‌ای باشد که فشارها علیه وی کاهش یافته است.

  این ژنرال پاکستانی که از سال 1999 تا 2008 به دنبال یک کودتای نظامی در پاکستان به روز کار آمد، پس از استعفا از سمتش در سال 2008 کشور را ترک و عازم دبی شد.

مشرف که چندی پیش برای شرکت در انتخابات آتی پاکستان، پس از چهار سال تبعید خود خواسته، به کشورش بازگشته بود، به محض ورود به پاکستان ممنوع‌الخروج شد و همه پرونده‌های قضایی وی به جریان افتاد.

یکی از پرونده‌های مشرف بازداشت غیرقانونی تعدادی از قضات این کشور، از جمله رئیس فعلی دیوانعالی پاکستان، در سال 2007 بود.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول