اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

نیروی انتظامی باید فضا را برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی ناامن کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه خرد و کلان با تولید و قاچاق مشروبات الکلی باید به صورت توام و مستمر ادامه داشته و در این مورد، نیروی انتظامی باید فضا را برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی ناامن کند.

نیروی انتظامی باید فضا را برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی ناامن کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی امروز در جلسه کمیته استانی مبارزه با مشروبات الکلی، افزود: در دهه‌های اخیر، عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر و همچنین توجه به ایجاد مراکز بازپروری شده و این رویکرد در رابطه با مصرف، اعتیاد و قاچاق مشروبات الکلی نیز باید عملی شود.

وی، تولید و توزیع مشروبات الکلی را بخشی از ابزار دشمن در مقابله با نظام اسلامی و سست کردن اراده جوانان دانست و افزود: دشمن با ایجاد شبکه‌های گسترده و سازمان یافته در قالب باندهای هدایت شده و هدفمند، دست به تولید و دپوی مشروبات الکلی می‌زند.

نصرتی افزود: در بعد تبلیغی نیز استکبار جهانی با سمپاشی رسانه‌ای خود، سبک اصیل و اسلامی زندگی در خانواده‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده و در این راه مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را به عنوان یکی از روش‌های مهم خود انتخاب کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبلیغات اختصاصی رسانه‌های دشمن در راستای قبح‌زدایی از مصرف مشروبات الکلی است، افزود: القای این امر که «مشروبات الکلی مانع از اعتیاد به مواد مخدر می‌شود» در دستور کار تبلیغات دشمن بوده و توهم زدایی از القای زیرکانه این امر، نیازمند کار تحقیقی از سوی مجامع علمی و دانشگاهی است.

وی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر با همسایگان مرزی در مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی، خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی روش‌های تولید، قاچاق و توزیع مشروبات الکلی، تعامل و هم افزایی نیروهای انتظامی و امنیتی در رصد اقدامات موزیانه گروهک‌های معاند و برخورد قاطع با این پدیده شوم، باید افزایش یابد.

نصرتی روش اصلی مبارزه با مشروبات الکلی، را در گرو اقدام دقیق و منسجم اطلاعاتی دانست و ادامه داد: با توجه به موفقیت‌های اخیر در برخورد با قاچاق مشروبات الکلی از طریق مبادی مرزی، دشمن تولید داخلی مشروبات الکلی را در دستور کار خود قرار داده و سعی دارد با برخی شایعه‌سازی‌ها، ذائقه عمومی مصرف کنندگان و مشتریان خود را به سمت مصرف مشروبات تولید شده در کارگاه‌های کوچک و پنهان داخلی سوق دهد؛ بنابراین پیشگیری و برخورد با این رویه نیازمند اقدام تحلیل گرایانه و هوشمند است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر آگاه‌سازی جوانان در پیشگیری از اعتیاد به مشروبات الکلی، تاکید کرد: در این مورد، اقلام تبلیغاتی از قبیل فیلم، پوستر و بروشور باید به گونه‌ای طراحی و تهیه شود که به دور از نمایش مستقیم و بی پرده مصرف این ماده شوم بوده و تنها به انعکاس عوارض و مضرات فردی و اجتماعی آن بپردازد.

نصرتی گفت: مبارزه خرد و کلان با تولید و قاچاق مشروبات الکلی باید به صورت توام و مستمر ادامه داشته و در این مورد، نیروی انتظامی باید فضا را برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی ناامن کند.

انتهای پیام/60001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول