اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روند پرفراز و نشیب تجهیز ورزشگاه تختی دورود

ورزشگاه تختی دورود بعد از شروع به ساخت روند پرفراز و نشیبی داشته است.

روند پرفراز و نشیب تجهیز ورزشگاه تختی دورود

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، یکی از بزرگترین مشکلاتی که ورزش ایران با آن دست به گریبان است، مشکل کمبود و یا نبود امکانات و زیر ساخت‌های ورزشی مناسب در تمام نقاط کشور است که استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های محروم کشور از پرچمداران این ضعف زیرساختی است.

با صعود تیم فوتبال گهر دورود به لیگ برتر این زخم در استان لرستان سر باز کرد، به نحوی که تیم گهر به علت کمبود امکانات کافی برای برگزاری یک مسابقه لیگ برتری در شهرستان دورود و همچنین کمبود در زیرساخت‌های شهرهای مجاور، مجبور شد، تا این تیم در کرج به مصاف حریفان خود برود.

مصافی نابرابر چرا که گهر برای نیم فصل در مقابل تیم‌های میهمان خود نیز هم در عمل میهمان بود که این موضوع در عدم نتیجه‌گیری این تیم در نیم فصل اول تأثیر بسیاری داشت.

عمده‌ترین مشکل زیر ساختی در این فصل برای گهر نبود یک ورزشگاه قابل تایید AFC فدراسیون فوتبال بود که با لیگ برتری شدن این تیم تمام مسئولان استان و شهرستان دورود کمر همت را برای آماده کردن این ورزشگاه بسته تا هرچه سریع‌تر گهر بتواند در ورزشگاه خانگی خود و در مقابل دیدگان هواداران خود به میدان برود.

در این راستا اقداماتی صورت گرفت هر چند که در مواقعی سرعت کار بسیار کند شده یا متوقف می‌شد، اما با این وجود همت مسئولان و مردم در این امر بسیار قابل ستایش است.

استانداری با تقبل فراهم کردن قسمتی از کمبودهای ورزشگاه بار بسیار بزرگی را از روی شانه‌های این ورزشگاه پیر و قدیمی برداشت تا برای پذیرا شدن میهمانان لیگ برتری جان تازه‌ای بگیرد.

از این‌رو استانداری با تخصیص بودجه‌ای نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان توانست در مدت چند ماه سیستم روشنایی ورزشگاه، اسکوربورد، فنس‌های حفاظتی، همچنین سیستم صوتی ورزشگاه را آماده کند.

کار از ابتدا به موازات در تمام ورزشگاه پیش می‌رفت در ضلع شمالی ورزشگاه پروژه احداث سکوهای جدید توسط شهرداری کلید خورد و زمان انجام پروژه در نهایت پنج ماه اعلام شد، اما بعد از پایان این زمان و چند ماه بعد از آن فقط ستون‌های سکوها ساخته و نصب شده بودند.

پس از پیگیری‌های لازم از سوی عباس قائدرحمت نماینده دورود و ازنا در مجلس و تخصیص بودجه 2,2 میلیارد تومانی از سوی وزارت ورزش و با محرز شدن عدم توانایی شهرداری دورود و شورای شهر برای تکمیل این پروژه قرار داد مابین شهرداری و پیمانکار فسخ شده و قرارداد جدیدی میان شرکت عمران حصار و اداره ورزش و جوانان شهرستان دورود منعقد شد.

در این میان با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و با آماده‌سازی حداقل امکانات در شهرستان دورود بازی‌های تیم گهر در ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهر برگزار شد، تا این تیم بتواند از نیم فصل دوم از نعمت هواداران خود بهره ببرد.

البته پس از انجام شدن بازی‌ها در شهر دورود روند ساخت سکوها در ورزشگاه تختی شهر دورود متوقف نشده است و همچنان در حال اجرا است، هرچند در مواقعی این روند به طور کلی متوقف شده و یا با سرعت کندی پیش می‌رود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دورود در این رابطه به فارس گفت: در حال حاضر ستون‌ها، پل‌ها، خرپاها و تمام اتصالات به طور کامل نصب شده است و در مرحله بعد ساخت شاهد بتون ریزی بالکن سکوها هستیم.

محمود رحمتی در خصوص تامین اعتبارات ساخت پروژه اظهار داشت: ابتدای اردیبهشت ماه 180 میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شده است در صورتی که شرکت عمران حصار صورت هزینه‌های خود را به سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تحویل دهد، این پرداختی‌ها همچنان ادامه دارد و از این نظر هیچ گونه مشکل مالی برای ادامه کار نداریم.

وی افزود: مرحله بعد از پایان بتون‌ ریزی نصب صندلی‌ها خواهد بود که پول خرید و نصب صندلی‌ها از سوی سازمان توسعه و تجهیز به پیمانکار پرداخت شده است، تا به سرعت پس از پایان بتون ‌ریزی جهت نصب صندلی‌ها اقدام شود.

رحمتی خاطر نشان کرد: برای ساخت سرویس‌های بهداشتی، باجه‌های بلیط فروشی، در‌های شمالی و جنوبی ورزشگاه، تیر دروازه‌ها، زه‌کشی و آماده‌سازی زمین چمن، جایگاه ویژه و.. رقمی بالغ بر 700 میلیون تومان هزینه شده است که این پول از سوی ارگان‌ها، نهادها، ادارات، و کارخانه‌جات شهرستان دورود و همچنین کمک‌های مردمی برای ساخت و تجهیز ورزشگاه پرداخت شده است.

وی افزود: ما در اداره ورزش و جوانان پیگیر روند ساخت و تجهیز ورزشگاه هستیم و امیدوارم هرچه سریع‌تر ورزشگاه جهان پهلوان تختی شهر دورود به طور کامل برای میزبانی گهر در لیگ یک آماده باشد.

در حال حاضر ورزشگاه تختی دورود نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم با مساعدت و همکاری تمام مسئولان ذی‌ربط، این ورزشگاه هرچه سریع‌تر به جمع ورزشگاه‌های مجهز کشور افزوده شود.

گزارش توحید وانشانی

انتهای پیام/2304/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول