اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حامد کرزی کابل را به مقصد هند ترک کرد

رئیس جمهور افغانستان ظهر امروز به منظور مذاکرات امنیتی- سیاسی با مقامات هند عازم این کشور شد.

حامد کرزی کابل را به مقصد هند ترک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی در سفر 2 روزه به هند، با «پرناب‌موکرجی» رئیس جمهور، «مان‌موهان‌سینگ» نخست وزیر و شمار دیگری از مقامات هند دیدار خواهد کرد.

بر اساس منبع، حامد کرزی ظهر امروز بنا به دعوت موکرجی عازم هند شد. رئیس جمهور افغانستان را در این سفر «زلمی رسول» وزیر خارجه، «رنگین دادفر اسپنتا» مشاور امنیت ملی، «زلمی هیوادمل» مشاور علمی و فرهنگی رئیس جمهور و «ایمل فیضی» سخنگوی رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

در همین حال سخنگوی حامد کرزی اعلام کرد: گفت‌وگو در خصوص تقویت نهادهای نظامی و غیرنظامی افغانستان توسط هند، از موضوعات اصلی سفر رئیس جمهور افغانستان به هند است.

وی افزود: رایزنی رئیس جمهور افغانستان با مقامات «دهلی‌نو» درباره «خط‌دیورند»، از دیگر برنامه‌های سفر حامد کرزی به هند است.

فیضی تصریح کرد: کرزی در حاشیه این سفر از دانشگاه مهندسی (ال.پی.یو) هند نیز بازدید کرده و قرار است دکترای افتخاری این دانشگاه به وی اهدا شود.

از سوی دیگر «شیدامحمد ابدالی» سفیر افغانستان در دهلی‌نو با اشاره به سفر حامد کرزی به هند اعلام کرد که افغانستان خواهان همکاری‌های بیشتر در بخش نظامی با هند است.

وی در آستانه سفر حامد کرزی به هند، طی کنفرانس خبری در دهلی‌نو گفت: لازم است که افغانستان و هند با توجه به وضعیت موجود، در مورد هدف مشترک یعنی دفاع از خود تبادل نظر کنند.

در همین حال روزنامه «Hindustan Times» طی گزارشی اعلام کرد: هیئتی از افغانستان روز پنجشنبه وارد دهلی‌نو شده و مذاکرات مقدماتی را با مقامات هندی آغاز کرده است.

این روزنامه هندی نوشت: که یکی از درخواست‌های کرزی در این سفر تجهیزات نظامی از هند است.

افغانستان تاکنون با بیش از 10 کشور از جمله هند پیمان همکاری درازمدت و استراتژیک امضا کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول