اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

مشکلات عشایر در دماوند بررسی می‏شود

فرماندار دماوند گفت: مشکلات عشایر و دامداران سنتی در این شهرستان بررسی می‏شود.

مشکلات عشایر در دماوند بررسی می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری ظهر امروز در جلسه شورای عشایری دماوند با اشاره به ظرفیت‏های طبیعی و جغرافیایی این شهرستان افزود: این منطقه محل ییلاقی دیگر شهرستان‏هاست و با وجود مراتع و شرایط ویژه هر ساله پذیرای عشایر است.

وی ضمن تأکید بر استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‏های شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دامداری صنعتی ویژگی‏های خاص خود را دارد؛ اما عشایر در دامداری سنتی با وجود زحمات فراوانی که این کار دارد، به تولید محصولات دامی می‏پردازند و بخش بزرگی از غذای جامعه را تولید می‏کنند.

فرماندار شهرستان دماوند ظرفیت پذیرش دام سبک در منطقه را بیش از 70 هزار رأس اعلام کرد و افزود: این تعداد دام هر سال با عبور از مناطق مرکزی شهرستان در مناطق لار، دریاچه تار و بخشی از ارتفاعات شهر دماوند مستقر می‏شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر با استفاده از منابع طبیعی علاوه بر تولید گوشت و محصولات لبنی، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد می‏کنند.

افشارنادری هدف این جلسه را پیش‏بینی و رفع مشکلات و موانع عبور و استقرار عشایر اعلام کرد و ادامه داد: شهرداری‏های شهرستان دماوند موظف هستند تا مسیر عبور عشایر را ساماندهی کنند؛ همچنین دامپزشکی به واکسیناسیون دام‏ها اقدام می‌کند.

فرماندار شهرستان دماوند از دبیرخانه شورای عشایری خواست تا مسیر ایل‏راه‏ها را مشخص و به عشایر اعلام کند تا آنان از مسیرهای تعیین شده عبور کنند.

افشارنادری همچنین شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند را موظف کرد تا پس از استقرار عشایر در محل به صورت سیار حضور یابند و در صورت نیاز نسبت به بهداشت و درمان عشایر اقدام کنند.

انتهای پیام/2568‌/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول