اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد:

40 هزار ظرفیت جدید اینترنت پرسرعت وارد شبکه مخابرات یزد می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد گفت: هیچ نگرانی از بابت خالی بودن ظرفیت اینترنت پرسرعت در استان وجود ندارد و به زودی 40هزار ظرفیت جدید وارد شبکه مخابراتی استان یزد می‌شود.

40 هزار ظرفیت جدید اینترنت پرسرعت وارد شبکه مخابرات یزد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی مقوم پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 7 هزار پورت از ظرفیت اینترنت پرسرعت در استان یزد خالی است و درخواست‌های جدید برای ایجاد ظرفیت جدید ارائه شده و به زودی 40 هزار ظرفیت جدید وارد شبکه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های مخابراتی بهره‌برداری شده و آماده بهره‌برداری در سال جاری عنوان کرد: توسعه سوئیچ به میزان 700 شماره در یک مرکز تلفن و تاسیس 10 سیستم کافوی نوری به میزان 12هزار و 136 شماره، اجرای شبکه کابل در 10 مرکز و هشت پروژه مسکن مهر، تاسیس BSC مرکز شهید صدوقی، تاسیس و توسعه اینترنت پرسرعت در 16 سایت به میزان 9هزار و 364 پورت از جمله این طرح‌ها است.

مقوم با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات استان یزد از هفته ارتباطات سال گذشته تاکنون خاطرنشان کرد: در این مدت، 262 پروژه با سرمایه‌گذاری 47 میلیارد تومان در حوزه مخابرات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص‌های تلفن ثابت، همراه و ... در استان یزد اظهار داشت: هم‌اکنون 499هزار شماره با ضریب نفوذ 45.63 درصد در استان یزد مشغول به کار است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان یزد را نیز 88.75 درصد اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون در استان یزد بیش از 969 هزار شماره تلفن همراه اول مشغول به کار است که با احتساب سایر اپراتورها، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان یزد به بیش از 100 درصد می‌رسد.

مقوم یادآور شد: هم‌اکنون 31 شهر یعنی تمام شهرهای استان و 972 روستا و 98 درصد جاده‌های استان یزد زیرپوشش تلفن سیار قرار دارد.

وی همچنین ادامه داد: 100 درصد روستاهای دارای جمعیت بالای 500 نفر در استان یزد هم‌اکنون زیر پوشش تلفن همراه هستند.

مقوم با اشاره به بهبود وضعیت ارتباطات روستایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 69هزار شماره تلفن روستایی در روستاهای استان یزد مشغول فعالیت هستند که با این حساب، ضریب نفوذ تلفن در روستاها 42 درصد خواهد بود.

وی یادآور شد: یک‌هزار و 389 آبادی استان یزد نیز در حال حاضر دارای ارتباط مخابراتی هستند به طوری که 100 درصد روستاها و آبادی‌های با جمعیت بالای 100 نفر و 97 درصد مزارع و اماکن و آبادی‌های با جمعیت زیر 100 نفر، دارای ارتباط هستند.

مقوم همچنین با اشاره به توسعه دفاتر ICT روستایی عنوان کرد: هم‌اکنون در استان یزد 71 درصد جمعیت روستایی، زیر پوشش این دفاتر هستند.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برنامه‌های امسال شرکت مخابرات استان یزد اظهار داشت: امسال دایری 25هزار شماره تلفن ثابت، 48پورت اینترنت پرسرعت، 50هزار تلفن سیار، 173 کیلومتر فیبرنوری، ارتقای کیفیت شبکه هم در تلفن ثابت و هم تلفن همراه در دستور کار شرکت مخابرات استان یزد قرار گرفته است.

مقوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه درآمد تلفن ثابت استان یزد در خود استان هزینه می‌شود و متعلق به شرکت مخابرات استان یزد است اما تمام هزینه تلفن سیار به شرکت‌ها در مرکز پرداخت می‌شود، از مردم یزد خواست: در مکالمات خود اولویت را به تلفن‌های ثابت بدهند.

وی تاکید کرد: درآمد تلفن ثابت در استان یزد به ازای هر خط 5 هزار تومان است که در این زمینه جزو استان‌های کم‌درآمد هستیم.

مقوم همچنین با اشاره به مصوبات سفرهای هیئت دولت در حوزه مخابرات در استان یزد اظهار داشت: تنها دستگاهی هستیم که مصوبات هر سه سفر هیئت دولت به استان را به طور 100 درصد اجرایی کرده‌ایم.

مقوم در این نشست همچنین به مقایسه شاخص‌های ارتباطی و مخابراتی استان یزد بین سال‌های 57 و 91 پرداخت و افزود: 8هزار تلفن ثابت دایر استان یزد در سال 57 در سال گذشته به بیش از 795هزار شماره رسیده و با شیب بسیار ملایمی این پیشرفت صورت گرفته است.

وی تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای مسکن مهر استان یزد را نیز از اقدامات مهم شرکت مخابرات استان یزد برشمرد و افزود: با توجه به اینکه واحدهای مسکن مهر اغلب در خارج از شهرها احداث شده‌اند، ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی، هزینه‌های بسیاری را به شرکت مخابرات تحمیل می‌کند.

مقوم عنوان کرد: با این وجود تاکنون 5هزار و 226 واحد مسکونی مهر در استان یزد به امکانات مخابراتی تجهیز شده‌اند.

از 27 اردیبهشت تا دوم خرداد ماه به عنوان هفته ارتباطات تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول