اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال تماس‌‌های تلفنی با خبرگزاری فارس مطرح شد

اعتراض والدین از نوع تألیف کتب درسی اول دبستانی‌ها

طی روز‌های گذشته تماس‌های مکرری از سوی برخی از والدین دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی با دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان مطرح شد و این افراد نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی‌های خود را از نحوه تألیف کتب درسی پایه نخست ابتدایی مطرح کردند.

اعتراض والدین از نوع تألیف کتب درسی اول دبستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از ابتدای سال تحصیلی جاری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس سراسر کشور اجرا شده و با اجرای این سند تحولات مختلفی در نظام آموزشی کشور ایجاد شده است.

البته به گفته بسیاری از مسئولان، آموزش و پرورش کشور پس از چهار دهه از وجود سندی جامع برخوردار شده است و از این پس تمام برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش براساس این سند در سطح کشور صورت می‌گیرد.

با اجرای این سند در سطح کشور، نظام 6 ـ 3 ـ 3 در سطح مدارس کشور اجرایی شده و پایه ششم ابتدایی به دوره ابتدایی اضافه شده است، اگر چه بسیاری از افراد معتقد به ضرورت وجود چنین تحولی در نظام آموزشی کشور هستند، اما اجرای این سند سبب نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی‌های برخی از خانواده‌ها نیز شده است.

طی روز‌های گذشته تماس‌های مکرری از سوی برخی از والدین دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی با دفتر خبرگزاری فارس در استان اصفهان گرفته شد و این خانواده‌ها نسبت به نحوه تألیف کتب پایه نخست ابتدایی اعتراض‌هایی داشتند و بیشترین اعتراض آنها به کتب ریاضی این پایه تحصیلی باز می‌گردد.

تحولات صورت گرفته در کتب دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی اصلاح شود

مریم موسوی به عنوان مادر یکی از دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی با اشاره به اینکه تحولات صورت گرفته در کتب دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی باید اصلاح شود، اظهار کرد: فرزندم از ضریب هوشی خوبی برخوردار است اما کتب درسی باید متناسب با ضریب هوشی تمام دانش‌آموزان باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع در زمینه تألیف کتب درسی پایه نخست ابتدایی رعایت نشده است، ادامه داد: کتب درسی این پایه تحصیلی به میزان بسیاری سخت شده است و اگر چه معلمان خدمات بسیاری را به فرزندانمان ارائه می‌دهند، اما بیشترین بار تفهیم مطالب این کتاب‌ها به دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی به دوش والدین است.

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی با تاکید بر اینکه در کتاب‌های ریاضی قدیمی مطالب قابل مفهوم برای دانش‌آموزان وجود داشته و به عنوان مثال محور‌ها و یا آموزش ساعت در پایه‌های دوم و سوم به دانش‌آموزان ارائه می‌شد، تصریح کرد: اما در حال حاضر این آموزش‌ها در کتب درسی دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی وجود دارد و آموزش ساعت یا محور‌ها در کتاب ریاضی متناسب با سن یک دانش‌آموز هفت ساله نیست.

اکرم حیدری به عنوان مادر یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی با اشاره به اینکه نسبت به تحولات صورت گرفته در نظام آموزشی کشور و به ویژه در پایه نخست دوره ابتدایی نا‌راضی هستم، گفت: کتاب ریاضی پایه نخست ابتدایی بسیار سخت شده و مسائل ریاضی موجود در این کتاب بدون محتوا است.

وی با بیان اینکه مطالب موجود در کتاب ریاضی پایه نخست ابتدایی بیشتر از سن یک کودک هفت ساله است، تاکید کرد: در حال حاضر نواقص بسیاری در این کتاب مشاهده می‌شود و این کتاب یا باید اصلاح شود و یا باید به روش‌های قدیمی بازگردد

به گزارش فارس از اصفهان، این والدین از خبرنگار خبرگزاری فارس اصفهان خواستند که با انتشار این مطالب دغدغه‌های خانواده‌های دانش‌آموزان پایه نخست ابتدایی را به گوش مسئولان برساند، تا مسئولان نظام آموزشی کشور نیز در راستای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول