اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نگاه رسانه‌های پاکستانی به اهداف سفر «کرزی» به هند

طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، افغان‌ها به دنبال امضای یک پیمان دفاعی بلندمدت با هند هستند که این موضوع نشان می‌دهد آنان در حال برنامه‌ریزی جهت جایگزین کردن هند به جای آمریکا و ناتو بوده که این موضوع، چالشی برای پاکستان محسوب می‌شود.

نگاه رسانه‌های پاکستانی به اهداف سفر «کرزی» به هند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «حامد کرزی» قرار است در دور جدید سفر به هند، در زمینه خرید سلاح با این کشور به توافق برسد.

طبق اعلام امروز رسانه‌های پاکستان، گزارش‌ها نشان می‌دهد که بزودی یک پیمان خرید سلاح بین کابل و دهلی نو به امضا می‌رسد.

پاکستانی‌ها بر این باورند در شرایطی که اوضاع امنیتی مرز مشترک بین افغانستان و پاکستان متشنج است، خرید سلاح می‌تواند به معنای جنگ با ارتش پاکستان یا حداقل اولتیماتوم به این کشور باشد.

این در حالی است که روز گذشته، «ایمل فیضی» سخنگوی کرزی در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: تقویت سیستم دفاع مرزی و حفظ منافع افغانستان درباره خط دیورند از دیگر برنامه‌های سفر کرزی به هند می‌باشد.

طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، افغان‌ها به دنبال امضای یک پیمان دفاعی بلندمدت با هند هستند که این موضوع نشان می‌دهد آنان در حال برنامه‌ریزی جهت جایگزین کردن هند به جای آمریکا و ناتو بوده که این موضوع، چالشی برای پاکستان خواهد بود.

طبق این گزارش، افغانستان خواهان خرید جنگنده از هند شده و عنوان کرده که این جنگنده‌ها برای دفاع از خطوط مرزی به کار گرفته می‌شوند.

طبق این گزارشات، افغانستان برای به توافق رسیدن با هند، حاضر است حتی باج نیز به این کشور بدهد؛ بنابراین به احتمال زیاد، کرزی موفق می‌شود یک قرارداد نظامی را با این کشور به امضا برساند.

افغانستان تاکنون با بیش از 10 کشور از جمله هند پیمان همکاری درازمدت و استراتژیک امضا کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول