اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با تاکید مجدد بر حضور ایران در کنفرانس بین المللی سوریه

لاوروف: نباید محدودیت زمانی در کنفرانس سوریه وجود داشته باشد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه نباید محدود به زمان مشخصی باشد و در عین حال ایران هم بعنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه باید در این مذاکرات حضور داشته باشد.

لاوروف: نباید محدودیت زمانی در کنفرانس سوریه وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «راسیسکایا گازیه‌تا» اعلام کرد که کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه نباید به زمان خاصی محدود باشد.

لاوروف گفت: برخی شرکای غربی ما، طبق اظهارات جان کری (وزیر خارجه آمریکا)، معتقدند که چند روز و یا حداکثر چند هفته برای این منظور کافی است، در حالیکه به عقیده من چنین نظری غیرسازنده است و این جریان تا حل و فصل کامل مناقشه در سوریه باید ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه به عنوان نمونه از مذاکرات بین‌المللی در خصوص لبنان یادآورد که به گفته وی، 14 سال بطول انجامید تا در نهایت به حل مناقشه داخلی در این کشور منجر شد. 

وی افزود: من نمی‌خواهم بگویم که در مورد سوریه هم همین مسئله اتفاق بیفتد. ولی مباحثات برای یافتن راهی برای برون رفت از بحران این کشور باید تا رسیدن به نتیجه ادامه یابد و نباید محدودیت زمانی در این خصوص وجود داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که در دیدار اخیرش با جان کری (در سوئد) امکان حضور نماینده ایران در کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

لاوروف با اشاره به اینکه «شرکای آمریکایی ما مشارکت ایران در حل بحران سوریه را بلوکه کرده‌اند و از عربستان سعودی هم دعوت نشده تا به نوعی جبران عدم حضور ایران شود»، گفت: همه قبول دارند که ایران دارای نفوذ بسیار زیادی در اتفاقات منطقه است و این کشور باید در این مذاکرات به عنوان بخشی از «میزگرد خارجی» حضور داشته باشد. من این مسئله را در دیدار با جان کری، به اطلاع وی رساندم. او نیز به نوعی با این مسئله موافقت کرد، ولی یادآور شد که سایر کشورهای منطقه شدیدا مخالف هستند.

وزیر خارجه روسیه روز جمعه نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود به همراه «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل که به روسیه سفر کرده بود نیز بر لزوم حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه تاکید کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که شرکت جمهوری اسلامی ایران در این نشست را بعید نمی‌داند، ولی وزارت خارجه فرانسه شدیدا با این مسئله مخالفت کرده است.

کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه که روسیه و آمریکا مشترکا مبتکر آن هستند، احتمالا 15-14 ماه ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول