اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیفه کل ارامنه آذربایجان‌شرقی:

کلیساهای تاریخی آذربایجان شرقی راوی بخشی از فرهنگ این منطقه برای آیندگان هستند

خلیفه کل ارامنه آذربایجان‌شرقی گفت: ابنیه تاریخی ادیان همچون کلیساهای تاریخی استان می‌توانند تاریخ و فرهنگ زندگی مردم ادیان مختلف را به خوبی برای آیندگان روایت کنند.

کلیساهای تاریخی آذربایجان شرقی راوی بخشی از فرهنگ این منطقه برای آیندگان هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، اسقف «گریگور چیفتجیان» در دیدار با تراب محمدی در هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت: آثار تاریخی ادیان همچون کلیساها هرچند در نگاه اول متعلق به ارامنه و مسیحیان به نظر می رسد، اما در واقع این آثار به تمام مردم ایران و حتی جهان تعلق دارند.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که با وجود بروز بلایای طبیعی و حوادث مختلف، این آثار تاریخی در استان ماندگار بوده و در سایه حفاظت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پابرجا مانده‌اند.

چیفتجیان ضمن قدردانی از اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای مرمت آثار مرتبط با ارامنه و مسیحیان در سراسر استان، اقدامات این اداره‌کل در رابطه با مرمت و ساماندهی کلیسای جهانی سنت استپانوس جلفا را ویژه توصیف کرد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان‌شرقی همچنین از مهندس تراب محمدی برای عمل به توافقات و تعهدات جلسات پیشین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شورای خلیفه‌گری آذربایجان شرقی و نیز مرمت آثار و رفع نیازهای ارامنه در این حوزه ها، تقدیر کرد.

چیفتجیان با تأکید بر اینکه این آثار تاریخی به همه ملت ایران تعلق دارند، حفظ و نگهداری از آنها را نشانه همبستگی تمام ادیان در داخل جمهوری اسلامی ایران و احترام به ادیان دانست.

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول