اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش روابط عمومی‌ها صورت گرفت

تقدیر استاندار قم از عملکرد خبرگزاری فارس / هفته‌های فرهنگی نام قم را جهانی می‌کند

استاندار قم از عملکرد حرفه‌ای و به موقع دفتر خبرگزاری فارس در قم در حمایت از برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند تقدیر کرد.

تقدیر استاندار قم از عملکرد خبرگزاری فارس / هفته‌های فرهنگی نام قم را جهانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم‌رضا پیریایی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روابط عمومی‌ها که در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: در همایش‌های این چنینی باید انتقاداتی را که به روابط عمومی‌ها و دستگاه‌ها وارد است مطرح کنیم تا تبادل تجارب و اطلاعات به خوبی صورت گیرد.

وی افزود: عمومی‌ترین بحث مربوط به ادارات و سازمان‌ها وظایف آنهاست؛ مدیران باید تکالیف خود و مجموعه خود را بشناسند و با آگاهی از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکانات کار خود را شروع کنند.

استاندار قم با بیان اینکه مدیران کل و مدیران روابط عمومی‌ها در شناخت وظایف و ظرفیت‌ها نقش اصلی را دارند گفت: پس از این مرحله باید به انطباق موضوعات و امکانات پرداخت و در این میان مباحث نظری باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: عملکرد بر اساس آگاهی‌ها و مباحث تئوریک انطباق اهمیت بالایی دارد؛ همه ادارات و نهادها با هدف خدمت به جامعه تشکیل شده‌اند بنابراین باید مردم محور بودن آنها را مورد توجه قرار داد.

پیریایی با تاکید بر شناخت حیطه اختیارات و وظایف روابط عمومی‌ها گفت: حقیقت این است که کار روابط عمومی‌ها تبلیغات نیست بلکه تبلیغ بخشی از کار این مراکز محسوب می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه صدا و سیما را می‌توان روابط عمومی یک استان دانست، ابراز کرد: روابط عمومی‌ها باید ابتدا جایگاه و موقعیت خود را بشناسند و بر این اساس عمل کنند؛ در این میان متغیرهای فراوانی وجود دارند که باید به دقت بررسی شوند.

وی عنوان داشت: ساده‌ترین موضوع در بحث ارتباطات پس از شناخت مجموعه وظایف و موقعیت‌ها، ارتباط با مردم است و بعد از آن باید به ارتباطات درون سازمانی، تعامل با مجامع و رسانه‌ها اشاره کرد.

پیریایی تصریح کرد: ارتباط مردمی بر اساس مدل‌های ویژه‌ای محقق می‌شود ضمن اینکه تعامل با مجامع مردم نهاد و دولتی هم باید توسط روابط عمومی‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد و مدل مخصوصی برای آن در نظر گرفته شود و در این میان ارتباط با رسانه‌ها یعنی مجموعه روزنامه‌ها و سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار قم با بیان اینکه انجام وظایف را نباید منوط به تامین همه امکانات و تجهیزات کرد گفت: حلقه‌های صالحین که توسط بسیج راه‌اندازی شده‌اند نمونه قابل توجهی از مواجهه مستقیم با مردم به شمار می‌روند که دارای اثرگذاری بالایی هستند و روابط عمومی‌ها هم باید این مقوله را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: صداقت در عملکرد موجب می‌شود نهایت بهره‌برداری از امکانات موجود را داشته باشیم و به هدف هم نزدیک‌تر شویم.

پیریایی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح توسط روابط عمومی‌ها به مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف بیان داشت: برخی روابط عمومی‌ها در حال حاضر به یک نوع تحمیل و رپرتاژ تبدیل شده‌اند.

استاندار قم افزود: قالب خبری در قم طوری است که به هیچ شخصی برنخورد در حالی که این نوع خبررسانی اشتباه است؛ لازم است رسانه‌ها از جمله صدا و سیما برنامه‌های نقد داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تحقق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی نگاه ویژه‌ای به رسانه وجود دارد گفت: مسئولان اجرایی سنگین‌ترین وظایف را در کشور برعهده دارند و در این میان جماعت‌کشی و پهلوان‌کشی کار معیوبی است.

پیریایی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد تمام مسائل نقد و نظر کارشناسی دارند و همه مدیران و روابط عمومی‌ها باید شیوه ایشان را به عنوان الگویی بزرگ برای خود در نظر بگیرند.

استاندار قم با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند این برنامه را یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری قم دانست و گفت: طرف مقابل در سطح معاون نخست وزیر در این دیدار شرکت کرده بود و این امر گویای اهمیت مسئله برای آنهاست و اگر درگیر کارهای انتخابات نبودم در هفته فرهنگی قم در تایلند شرکت می‌کردم.

وی ادامه داد: هفته‌های فرهنگی در سایر کشورها نام قم را در عرصه‌های جهانی مطرح می‌کند و تاثیر بسزایی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی قم به سایر کشورها دارد.

پیریایی با اشاره به سفر برخی از استانداران و شهرداران خارجی به قم و بازدیدهای صورت گرفته توسط آنها از مراکز مختلف شهری گفت: اینکه اینگونه تعاملات وجود داشته باشد بسیار خوب است و انتقادهایی که اخیراً به برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند صورت گرفته تعامل رسانه‌ای محسوب نمی‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه در گذشته سرمایه‌گذاران خارجی وارد قم نمی‌شدند عنوان داشت: شهرداری قم می‌تواند به خوبی مدیریت و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها را در اختیار بگیرد زیرا بودجه‌های دولتی نمی‌توانند همه اهداف را محقق کنند و نیاز به سرمایه‌گذاری خصوصی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در سایر کشورها اهمیت ویژه‌ای دارد و سوال اساسی اینجاست که اگر شهردار قم در این برنامه‌ها حضور نداشته باشد چه کسی را می‌توانیم جایگزین او کنیم؟

استاندار قم با بیان اینکه رسانه‌ها در قم جلوتر از سایر استان‌ها حرکت می‌کنند گفت: مجموعه مطبوعات و خبرگزاری‌های قم به خوبی در این زمینه کار می‌کنند و در این میان خبرگزاری فارس در مورد هفته فرهنگی قم در تایلند انجام داد نقش رسانه‌ای خود را به خوبی ایفا کرد.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول