اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی کرمانشاه:

قارچ‌های سمی تنها با روش آزمایشگاهی شناخته می‌شوند

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: قارچ‌های خوراکی موجود در بازار به همراه بسته‌بندی و پروانه بهداشت قابل اطمینان هستند و قارچ‌های سمی تنها با انجام روش‌های آزمایشگاهی قابل شناسایی است.

قارچ‌های سمی تنها با روش آزمایشگاهی شناخته می‌شوند

عیسی ارجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: بنابر عقیده نادرست برخی اشخاص قارچ‌هایی که از کلاهک‌های رنگی برخوردارند و یا در اثر برخورد با برخی مواد غذایی تغییر رنگ می‌دهند، به عنوان قارچ‌های سمی شناخته می‌شوند.

ارجی با تاکید بر باطل ‌بودن چنین افکاری پیرامون تشخیص قارچ‌های سمی، گفت: انجام بررسی‌ها توسط متخصصان و روش‌های آزمایشگاهی تنها راه تشخیص قارچ‌های سمی از خوراکی است و باید از مصرف قارچ‌های موجود در جنگل‌ها به‌ خصوص در اطراف درختان زیتون و گردو به دلیل ناشناخته ‌بودن آن خودداری شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه قارچ‌های خوراکی در استان کرمانشاه به دو صورت صنعتی و سنتی یا خانگی تهیه می‌شود، افزود: پرورش قارچ‌های خانگی با حداقل‌ترین امکانات هم انجام می‌شود و مانند تولید صنعتی نیاز به کارخانه و امکانات وسیع ندارد.

ارجی با تاکید بر اینکه قارچ‌های خوراکی موجود در بازار به همراه بسته‌بندی و پروانه بهداشت قابل اطمینان هستند، تصریح کرد: میزان آشکار شدن علائم و مسمومیت به نوع قارچ مصرفی سمی در افراد بستگی دارد و پس از مصرف چنین قارچ‌هایی سریعا باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

انتهای پیام/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول