اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عسگری:

اصولگرایی چسبندگی به قدرت نیست / اصلاح‌طلبی هم وام گرفته از غرب نیست

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصولگرایی چسبندگی به قدرت نیست، اصلاح‌طلبی هم وام گرفته از غرب نیست، آنچه از فرمایشات امام علی (ع) برمی‌آید هم به اصول و هم به اصلاح تأکید فرمودند.

اصولگرایی چسبندگی به قدرت نیست / اصلاح‌طلبی هم وام گرفته از غرب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد تیمورعلی عسگری در جمع طلاب و روحانیون خراسان شمالی در مدرسه عالی نواب مشهد اظهار کرد: قدرت‌طلبی بد است ولی رسیدن به قدرت با انگیزه خدمت و گشایش امور مسلمین یک وظیفه است.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که امام یک مکتب فکری را بنیان گذاشت که عامل احیای دین شده و امت اسلامی هویت خود را باز یافت.

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: همه مراجع عزیزند ولی امام راحل یک ویژگی خاص داشت در سازمان‌دهی ملی، تربیت شاگرد، مقابله با سنت‌های طاغوت، در ارتباط با تأسیس حکومت، مبتنی بر آرای مردم و در استمراردهی به جریان فکری خودشان با تأسیس بنیاد ولایت فقیه اگر دقت کنیم کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله زنجانی جزو شاگردان فکری امام خمینی بودند، شاگردان فکری امام که محدود ولی اثرگذاری زیادی در داخل جامعه داشتند، این شاگردان فکری در سراسر ایران پیام امام و نوار پیاده شده سخنان او را به دورترین نقاط می‌رساندند.

* شعار «نه شرقی، نه غربی» یک تئوری محکم است

عسگری با اشاره به اینکه شعار «نه شرقی، نه غربی» یک تئوری محکم است، عنوان کرد: آنچه مسلم است اینکه دشمن می‌داند این شعار یک تئوری به عنوان مکتب فکری تشیع برای حکومت‌داری و کشورداری است که الگو ارائه کرده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند بالاترین فلسفه حکومت رضایت مردم است، خاطرنشان کرد: اگر رضایت مردم حاصل شود و ملت مسلمان از حکومت راضی باشند، حکومت به وظیفه خودش عمل کرده است.

* «اصولگرای اصلاح‌طلب» راه میانه است

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: با توجه به سخنان رهبری اصولگرایی منهای اصلاح‌طلبی تحجر است و اصلاح‌طلبی منهای اصولگرایی ولنگاری است، اصولگرایی اصلاح‌طلب راه میانه است، الگوی مورد نظر باید با توجه به خواست و نیازهای مردم باشد.

عسگری افزود: اصولگرایی چسبندگی به قدرت نیست، اصلاح‌طلبی هم وام گرفته از غرب نیست، آنچه از فرمایشات امام علی (ع) برمی‌آید هم به اصول و هم به اصلاح تأکید فرمودند.

وی اذعان داشت: اگر طالقانی و بهشتی شوراها را پایه‌ریزی کردند برای پیشبرد و تسریع اهداف رفاهی مردم بوده‌اند نه برای قبضه کردن قدرت.

* نباید می‌گذاشتیم پرونده به شورای امنیت برود

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ولایت در رأس هرم نظامی قرار دارد، شوراها به عنوان حکومت‌های محلی دارای ارزش، قوه مجریه و رئیس جمهور هم در بدنه هرم نظام هستند.

عسگری اذعان داشت: در عین حال سه چالش بزرگ پیشروی نظام وجود دارد، اول چالش نظام بین‌الملل که ما نباید در سیاست خارجی دچار ساده‌انگاری می‌شدیم.

وی افزود: سیاست خارجی یک هنر و فن است نباید می‌گذاشتیم پرونده به شورای امنیت برود، سیاست خارجی یعنی جلوی تحریم‌ها را بگیریم.

وی با بیان اینکه باید با کشورهای همسایه تعامل داشته باشیم تأکید کرد: دشمن می‌خواهد ما را به لبه پرتگاه ببرد و منزوی کند این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم.

* دشمن از سیدحسن نصرالله سیلی خورده

عسگری با بیان اینکه دشمن از سیدحسن نصرالله سیلی خورده گفت: آنها دنبال بهانه هستند که عراق و سوریه را بزنند، این ما هستیم که باید تدبیر کنیم و دوستی‌هایمان را با جامعه جهانی بیشتر کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور باید کسی باشد که شرایط و ویژگی او بتواند به یک چنین چالشی در مقطع فصلی پاسخی در خور نظام از روی تعامل و دیپلماسی بدهد.

عسگری با بیان اینکه در داخل با چالش اقتصادی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: همه مشکل اقتصادی ما تحریم‌ها نبوده است سوءتدبیرها نیز مشکل‌ساز شد.

گفتنی است سخنرانی عسگری که با اعتراض عده‌ای از طلاب مبنی بر طرفداری وی از هاشمی رفسنجانی روبه‌رو شد نیمه‌تمام مانده و به درگیری لفظی انجامید.

 

انتهای پیام/70006/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول