اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن تنکابن خبر داد

عدم اختصاص اعتبارات لازم رکود در اجرای طرح‌های هادی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنکابن عدم اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفری را از جمله مهم‌ترین عامل رکود طراحی و اجرای طرح‌های روستایی عنوان کرد.

عدم اختصاص اعتبارات لازم رکود در اجرای طرح‌های هادی

محمد زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن عدم اختصاص اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه‌های روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفری را مهم‌ترین عامل رکود طراحی و اجرای طرح‌های هادی روستاها دانست.

وی افزود: با توجه به اختصاص 14 درصدی اعتبارات به استان و متعاقب آن اختصاص هفت درصدی این اعتبارات به شهرستان‌ها و با نظر به حجم بسیار کم اعتبارات تخصیصی، هیچ پروژه‌ای نمی‌تواند وارد فاز طراحی شود.

رئیس بنیاد مسکن تنکابن بروز این مشکل را مختص مازندران ندانست و افزود: به علت فشارهای اقتصادی و اثرات منفی آن دولت در اعطای اعتبارات دچار مشکلات شده و این معضل در کل کشور به صورت یکسان وجود دارد با توجه به کمی اعتبارات تخصیصی که حدود هفت درصد به شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد ما عملاً حتی وارد فاز طراحی نیز در برخی پروژه‌ها به ویژه طرح‌های هادی نیز نمی‌توانیم بشویم.

زرآبادی گفت: عمده توفیقات ما در بحث مسکن مهر بوده که آن هم به دلیل اجرای آن توسط بخش خصوصی و همچنین تامین بخشی از اعتبار آنها از خود متقاضی و اعتبار بانکی متعلق به آن بوده است.

وی مهم‌ترین طرح اجرا شده مسکن مهر تنکابن که از ابتدای سال تاکنون به بهره‌برداری رسیده است را پروژه 81 واحدی پسکلایه بزرگ معرفی کرد که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اوایل اردیبهشت سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پروژه 12 واحدی میانکومحله تنکابن نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

زرآبادی بهره‌برداری از یک کیلومتر آسفالت روستایی در روستای لزربن و همچنین مراحل نهایی اجرای یک کیلومتر آسفالت روستایی دیگر در زنگی‌شامحله بخش مرکزی تنکابن خبر داد.

انتهای پیام/8620/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول