اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

چای سنواتی تعاون روستایی سلامت مردم را تهدید می‌کند

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: چای سنواتی سازمان تعاون روستایی گیلان سلامت مردم را تهدید می‌کند و قابل مصرف نیست.

چای سنواتی تعاون روستایی سلامت مردم را تهدید می‌کند

محمدحسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مصوبه‌های ستاد چای کشور اظهار کرد: اختیار ستاد چای کشور به استاندار گیلان تفویض شده است، اما وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید مصوبات ستاد مذکور را امضا کنند.

وی اختیارهای تفویض شده به استاندار گیلان درباره چای را دارای دو بخش عنوان کرد و افزود: یک بخش مربوط به اختیارهای اصل 127 قانون اساسی بوده که به استاندار ابلاغ شده است.

به گفته اصغریان، اختیارهایی که ماهیت مالی داشته باشد مربوط به اصل 138 قانون اساسی می‌شود و دولت نمی‌تواند آن را به استانداران تفویض کند و باید به تایید مجموعه‌ای از وزرا برسد.

مصوبه‌های ستاد چای شامل مرور زمان شده است

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه مصوبه‌های ستاد چای شامل مرور زمان شده است، تصریح کرد: استاندار مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر امضا و ابلاغ مصوبه‌های ستاد چای انجام داده است.

وی مصوبه‌های ستاد چای کشور را دارای دو بخش خواند و خاطرنشان کرد: یک بخش از مصوبه‌های ستاد چای مربوط به افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک از 900 به یک‌هزار و 200 تومان و درجه دو از 500 به 650 تومان است.

اصغریان با اشاره به اینکه افزایش نرخ خرید برگ سبز چای با خرید برگ سبز درجه یک از چایکاران جبران شده است، بیان کرد: سازمان چای از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون، بیشتر چای درجه یک از کشاورزان خریداری کرده و بیش از 90 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با تاکید بر پیگیری ابلاغ مصوبه‌های ستاد چای، یادآور شد: بخش دوم مصوبه‌های مذکور مربوط به جلوگیری از توزیع چای سنواتی و مصرف آن است.

چای سنواتی سازمان تعاون روستایی قابل مصرف نیست

وی با بیان اینکه بخشی از چای سنواتی که از طریق سازمان تعاون روستایی وارد بازار شده قابل مصرف نیست، اظهار کرد: اداره کل استاندارد گیلان غیر قابل مصرف بودن چای مذکور را اعلام کرده و مدت سه سال از تولید آن می‌گذرد.

اصغریان به تعهد خریدار چای سنواتی سازمان تعاون روستایی مبنی بر خارج کردن آن از کشور برای مصارف صنعتی اشاره کرد و افزود: تمام 52 هزار تن چای خریداری شده از انبارها خارج نشده و مقدار چای سنواتی خارج شده حتی به 10 درصد این مقدار نمی‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه استاندار گیلان یک گروه بازرسی را مامور پیگیری و ردیابی چای سنواتی خریداری شده سازمان تعاون روستایی کرده است، بیان کرد: مسئولان نگران توزیع چای مذکور در بازار هستند زیرا چای سنواتی سازمان تعاون روستایی سلامت مردم و اقتصاد چای را تهدید می‌کند.

معاون استاندار گیلان تصریح کرد: مطمئن هستیم چای مذکور هنوز وارد بازار نشده و باید با نظارت بیشتری برای مصارف صنعتی به خارج از کشور صادر شود.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول