اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات کردستان عنوان کرد

ترانزیت 4 میلیارد دلار کالا از مرز باشماق

مدیرکل گمرکات کردستان با اشاره به رونق مبادلات تجاری در مرز باشماق از ترانزیت 4 میلیارد دلار کالا در سال گذشته از طریق این مرز خبر داد.

ترانزیت 4 میلیارد دلار کالا از مرز باشماق

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، محمد شهبازی در نشست مسئولان و فعالان بخش خصوصی مرز باشماق با مدیرکل گمرکات کشور با بیان اینکه تعامل گمرک استان با دستگاه‌های دیگر در حد مطلوبی است گفت: بیشتر ترافیک شکل گرفته در مرز باشماق به علت بحث دیب‌زنی توسط شرکت نفت بود که موجب ایجاد مشکل شد.

وی با اشاره به تفاوت زمانی بین دو کشور ایران و عراق خاطرنشان کرد: این مسئله موجب بروز ناهماهنگی‌هایی در خصوص مبادلات تجاری شده است.

مدیرکل گمرکات کردستان در ادامه به گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 91، رقم 700 میلیون دلار صادرات محصولات کردستان از طریق مرز باشماق صورت گرفته است.

شهبازی با اشاره به صادرات 170 میلیون دلار کالای کل کشور از مرز باشماق خاطرنشان کرد: ترانزیت کالا از مرز باشماق در سال گذشته 4 میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به تردد 200 هزار کامیون، حجم کشفیات الکلی در سال 91 را 370 هزار بطری اعلام کرد.

کمبود محوطه تخلیه و بارگیری در مرز باشماق

در ادامه این جلسه، یکی از فعالان بخش خصوصی، مشکل مرز باشماق را کمبود فضا به منظور تخلیه و بارگیری محصولات مختلف بیان کرد.

وی با بیان اینکه مرز باشماق نیاز به توسعه همه‌جانبه دارد از وضعیت نابسامان درب خروجی انتقاد کرد.

این فعال بخش خصوصی ناهماهنگی مسئولان در مرز را موجب ایجاد ترافیک 25 کیلومتری در روزهای گذشته در این منطقه عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در راه‌اندازی سایت مسافری نبود امکانات بهداشتی و رفاهی برای مسافران و نبود ماشین آتش‌نشانی را از دیگر مشکلات موجود در این راستا برشمرد.

در ادامه این جلسه فرمانده هنگ مرزی شهرستان مریوان پیرامون برخی صحبت‌ها مبتنی بر سخت‌گیری مرزبانی در خصوص ورود و خروج خودرو با تأکید بر لزوم تسهیل در عبور و مرور گفت: کنترل‌های ایمنی باد در این زمینه لحاظ شود.

انتهای پیام/79012/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول