اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا:

نهاده‌های کشاورزی صومعه‌سرا نظارت ویژه می‌شوند

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا از اجرای طرح ویژه نظارت بر نهاده‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

نهاده‌های کشاورزی صومعه‌سرا نظارت ویژه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محسن آهنی امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارتی بر نهاده‌های کشاورزی، اظهار کرد: این طرح تا پنجم خرداد امسال ادامه می‌یابد.

وی کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی را از جمله کالای مهم مشمول طرح تنظیم بازار و سبد حمایتی دولت عنوان کرد.

این مسئول اذعان کرد: هر ساله بخش قابل توجهی از یارانه دولت در بخش کشاورزی به کود شیمیایی اختصاص می‌یابد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر مهمی در قیمت تمام شده محصولات کشاورزی دارد.  

به گفته وی، نظارت بر این بخش به صورت بررسی‌های ستادی و عملیاتی در زمینه جذب و توزیع کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی سهمیه شهرستان انجام می‌شود.

آهنی گفت: انجام بازرسی‌های اختصاصی با توجه به آغاز فصل زراعی بسیار مهم بوده و در برنامه کاری اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا قرار گرفته است.

وی بازرسی‌ها را در قالب گشت‌های مشترک ذکر کرد و یادآور شد: در هر منطقه با استفاده از گروه‌های بازرسی متشکل از کارشناسان و بازرسان اداره و سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی در قالب گشت‌های مشترک اقدام می‌شود.

این مسئول، اضافه کرد: از این گروه‌های مشترک برای بازرسی از شرکت‌های تعاونی روستایی و مراکز تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و کارگران بخش‌خصوصی استفاده می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا از شهروندان خواست هرگونه شکایت، پیشنهاد و یا گزارش از واحدهای مذکور را با سامانه 124 این اداره درمیان بگذارند.

وی، تخلفات اقتصادی مانند گرانفروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و دیگر تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی را از جمله مطالب قابل طرح در سامانه مذکور عنوان کرد.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول