اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشخیص فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی کشور

مرشد قزوینی، ورزش باستانی را به فیلیپینی‌ها می‌آموزد

با تشخیص فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی کشور، مرشد قزوینی ورزش باستانی را به علاقه‌مندان فیلیپینی آموزش می‌دهد.

مرشد قزوینی، ورزش باستانی را به فیلیپینی‌ها می‌آموزد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی حاج‌ولیان به همراه یک مربی به عنوان نماینده فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشورمان، تیر ماه سال جاری به کشور فیلیپین اعزام می‌شود تا ورزش باستانی را به علاقه‌مندان به آن در این کشور جنوب آسیای شرقی آموزش دهد.

حاج‌ولیان یکی از مرشدان مطرح و سرشناس کشورمان در ورزش‌های باستانی است که انتخاب وی از سوی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشورمان نیز این نکته را تأیید می‌کند.

ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان در این سال‌ها نشان داده که از رشد و پیشرفت بالایی برخوردار بوده است؛ به طوری که سال گذشته محمدرضا طالقانی، رئیس سابق فدراسیون کشتی و سرپرست فعلی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در سفری به قزوین، از پیشکسوتان مطرح و نامدار این رشته ورزشی در سطح استان تجلیل کرد.

فعالیت هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان در بخش آموزش، در سال‌های اخیر نشان داده است که این هیئت ورزشی تلاش دارد ورزش یاد شده را در میان علاقه‌مندان به آن تا حد ممکن رواج دهد.

البته حضور محمدرضا الویری، از ورزشکاران استان در تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور نیز مهر تأییدی بر این مدعاست.

به هر حال کادر فنی تیم ملی این ورزشکار شایسته را به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که تیر ماه سال جاری به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود، به اردوی تیم زورخانه‌ای و پهلوانی کشورمان فراخوانده است.

قرار است الویری در بخش میل‌بازی و دوازده‌گانه تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، کشورمان را همراهی کند، که این امر به خودی خود می‌تواند برای این ورزشکار و ورزشکاران این رشته ورزشی در سطح استان یک موفقیت بزرگ تلقی شود.

همه این موفقیت‌ها درحالی است که به گفته دبیر هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان بناست دوره‌های آموزشی این رشته ورزشی به وسیله مربیان زورخانه‌ای و پهلوانی این هیئت، در شهرهای قزوین، تاکستان، قشلاق و آبیک به اجرا درآید.

علاقه‌مندان به ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در رده‌های مختلف سنی می‌توانند در صورت تمایل برای آموزش رایگان و فعالیت در این رشته ورزشی به زورخانه شهدای قزوین مراجعه کنند.

انتهای پیام/77004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول