اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آیت الله شیخ عیسی قاسم:

اگر حکومت انصاف به خرج دهد، می‌بیند که او ظالم و مردم بحرین مظلوم هستند

آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد، اگر حکومت بحرین اندکی انصاف به خرج دهد، به راحتی‌ می‌تواند، ببیند که او ظالم و مردم بحرین مظلوم هستند.

اگر حکومت انصاف به خرج دهد، می‌بیند که او ظالم و مردم بحرین مظلوم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه‌های نماز جمعه منطقه الدراز منامه که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت که مذاکره معارضان نظام با این شرط پای به مذاکره با حکومت گذاشت تا نتایج مثبتی از آن برداشت کند که کشور را از تنگنایی که در آن گرفتار آمده خارج کند.

وی تاکید کرد که وقتی حکومت مشخص می‌کند، از معارضان تنها 8 نفر و از حکومت 19 نفر در گفت‌وگوها حضور داشته باشند، این بدین معناست که خواهان تحمیل خواست و دیدگاه خود بر معارضان است و به نظر نمی‌رسد، در این مرحله امیدی به کسب نتایج مثبت از گفت‌وگوها و مذاکرات باشد.

شیخ قاسم در ادامه خواستار برگزاری انتخاباتی شد که واقعیت‌های سیاسی جدیدی را بر کشور حاکم و موجب برقراری روابط ثابت و مستقری شود که همه از آن راضی و خرسند باشند.

آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد: اگر حکومت اندکی انصاف داشته باشد، می‌تواند به خوبی دریابد که چه طرفی ظالم و چه طرفی مظلوم است، و بی‌تردید اگر این دید منصفانه باشد، می‌بیند که او ظالم و مردم مظلوم واقع شده‌اند و در این ارتباط می‌توان به گزارش بسیونی استناد جست.

وی در ادامه به اظهارات «نایگل برادلی»، عضو کمیته حقیقت یاب در برابر مجلس سنای انگلیس درباره ماهیت واقعی روابط بحرین و انگلیس اشاره و تاکید کرد که شهادت این عضو کمیته حقیقت یاب شهادتی واضح و عیان و غیرقابل انکار است و بدون تردید اگر حکومت بحرین اقدام به اجرای توصیه‌های کمیته حقیقت یاب می‌کرد، اوضاع در بحرین بهتر از این بود.

شیخ عیسی قاسم گفت: نگاهی به آنچه در داخل بحرین می‌گذرد، این پیام را می‌دهد که حکومت بحرین در اجرای توصیه‌های کمیته حقیقت یاب جدی نیست و همانگونه که برادلی تاکید کرد، سرکوب‌گری‌های حکومت بحرین هدفمند و برنامه‌ریزی شده و با دستور مستقیم فرماندهان ارشد صورت گرفته و اوضاع حقوقی در بحرین بسیار اسفبار است و هیچ یک از کسانی‌که برای محاکمه به دادگاه معرفی شدند، بحرینی نبودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول