اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

انتخابی بزرگ در پیچ و خم اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت

رهبر انقلاب در حالی اخیراً بر لزوم تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در انتخابات» تأکید کردند که بدون شک انتخابی بزرگ در پیچ و خم این اهداف در راه خواهد بود و هوشیاری آحاد افراد می‏تواند این‏بار نیز آینده کشور را تضمین کند.

انتخابی بزرگ در پیچ و خم اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حضرت آیت‏الله خامنه‏ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات» تأکید کردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان بر اساس معیارهای قانون معرفی می‏کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.

رهبر انقلاب، انتخابات ماه آینده را مهم‏ترین مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت و بلند مدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت چهار سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می‏شود؛ اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می‏تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می‏دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.

ایشان در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات 24 خرداد افزودند: با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین‏المللی تبدیل شده و اتاق‏های فکر جهانی و دشمنان ایران حتی مقدمات آن را با دقت رصد می‏کنند.

در این بین، لزوم هوشیاری مردم و مسئولان مقابل توطئه‏های هر روزه استکبار جهانی، بررسی و تبیین این ترفندها و حیله‏ها، ارتباط‏شناسی این توطئه‏ها با ایران اسلامی و اتخاذ راهکارهای کاهش تأثیر این سخن‏پراکنی‏ها باید در اولویت و دستور کار نخست همه آحاد ملت به خصوص دست‏اندرکاران انتخاباتی باشد.

 

 

همه نگاه‌ها به انتخابات ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه می‏گوید: همه نگاه‏ها در کشورهای غربی و شرقی به انتخابات ایران دوخته شده است.

علی طالبی با اشاره به برنامه آمریکایی‌ها در خاورمیانه، برنامه جدید استکبار را ایجاد شکاف در بدنه اسلام در گام نخست و در ادامه تشکیل دولتی به ظاهر مسلمان مثل القاعده در سوریه خواند.

وی تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه را ایجاد جبهه جدید در این کشور خواند که البته اشتباهی استراتژیک از سوی اسرائیل است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعلام نشدن تاریخ آتی مذاکره ایران و 1 +5 از تفکر استکباری و مرموزانه آنها یاد کرد و افزود: استکبار منتظر پایان انتخابات در ایران و پیدایش شاکله سیاسی جدید در ایران است تا نسخه جدید خود را تجویز کند.

طالبی گفت: غول‌های رسانه‌ای از هم‏اکنون با تحلیل مسائل روز ایران و نامزدهای انتخاباتی عملیات روانی خود در این عرصه را شتاب بخشیده‌اند.

وی با استناد به سخنان مقام عظمای ولایت شرایط کاندیداها را داشتن صلاحیت شجاعت و علم کافی نسبت به اداره کشور و حفظ آبروی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی عنوان کرد.

 

 

حضور در انتخابات؛ تیری بر چشم دشمن

یک کارشناس دیگر مسائل سیاسی نیز گفت: حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات تیری بر چشم دشمنان است و کوری چشم دشمنان اسلام و انقلاب تنها با بصیرت مردم حاصل می‌شود.

معصومه اسناوندی بیان کرد: گسترش مشارکت و حضور مردم در انتخابات  ،قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی را نشان داده و دشمن را از هدفش نا امید می‏کند.

وی افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مسئله انتخابات و غیرانتخابات همه باید تسلیم قانون باشند و در مقابل قانون تمکین کنند و در نهایت رأی مردم تعیین کننده است؛ آنچه مهم بوده، تشخیص و رأی مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با ایجاد تحریم‌ها، مردم را از نظام اسلامی دلسرد کرده و ناامید کند.

اسناوندی گفت: دشمنان با ناامن جلوه دادن صحنه انتخابات، مردم را از حضور در انتخابات ترسانده و ناامید می‌کنند.

وی تأکید کرد: بصیرت و آگاهی تنها عاملی است که هر فرد مسلمان و ایرانی با داشتن آن می‌تواند در مسیر ارزش‌ها حرکت کرده و بازیچه دست دشمنان نشود.

 

 

انتخابات و ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف

کارشناس سیاسی سپاه شاهرود نیز گفت: باید گوش به فرمان ولایت در انتخابات شرکت کنیم و این‏گونه نقشه‌های دشمنان را ناکام بگذاریم.

ابوالفضل دربانیان با اشاره به روند برگزاری انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: میانگین برگزاری انتخابات در کشورمان از میانگین جهانی بالاتر است و این نشان از دموکراسی بالای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان دارد.

وی افزود: تاکنون 10 انتخابات ریاست جمهوری آن هم با رأی مستقیم مردم انجام داده‌ایم و همه آنها با حضور گسترده مردم برگزار شده است و بیشترین میزان رأی در بین رؤسای جمهور نیز متعلق به رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آزادی در انتخابات افزود: ما فردی مانند بنی‏صدر که خائن به کشور و انقلاب بود، را با رأی مردم برگزیدیم و هیچ کس دخالتی در عدم رأی آوردن وی یا بعد از آن نکرد تا مجلس برآمده از رأی مردم بر عدم کفایت وی رأی صادر کرد و بنی‌صدر برکنار شد.

دربانیان با بیان اینکه دشمنان این آزادی و دموکراسی را نمی‌خواهند، افزود: پشتیبانی ملت از نظام و دولت برای استکبار قابل هضم نیست؛ چرا که آنها با رأی‌گیری آزاد مردم سر کار نمی‏آیند و دموکراسی غربی با دموکراسی اسلامی بسیار متفاوت است.

 

 

انتخابات؛ نمود بارز آزادی در چارچوب قوانین الهی

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اسلام آزادی را در چارچوب قوانین الهی مطرح می‌کند که در آن همه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و همه باید وظایف خود را در چارچوب قانون الهی انجام دهند.

دربانیان با بیان اینکه ما دولت‌های متفاوتی را در این 34 سال پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: اگر انتخابات در کشور ما آزاد نبود، نباید بعضی از این دولت‌ها سر کار میآمدند و یا تا پایان دولت خود به کارشان ادامه می‏دادند.

وی تاکید کرد: دموکراسی اسلامی اکنون الگوی تمام دنیا شده است و همه مردم کشورها می‌خواهند دموکراسی اسلامی و قوانین الهی در کشورشان حاکم شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اکنون حضور ما در انتخابات از این لحاظ مهم است که الگوی جهان هستیم و دشمن این را نمی‌خواهد و می‌خواهد ما در انتخابات حضور پیدا نکنیم تا الگو بودن ما از بین برود.

دربانیان افزود: حضور در انتخاب وظیفه دینی و ملی ماست و باید گوش به فرمان ولایت برای ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان به میدان بیاییم و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنیم.

 

 

انتخابات؛ مظهر احساس خطر استکبار جهانی

یک کارشناس مسائل سیاسی در شاهرود نیز با اشاره به تحریم‌های گسترده استکبار در چند سال اخیر علیه ملت ایران گفت: با شکفتن غنچه های بیداری اسلامی در منطقه که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است، استکبار جهانی بیش از گذشته احساس خطر و فشارها و تحریم‏های خود را بیشتر کرده است.

محمدحسین رجبی گفت: استکبار می‌داند که ایران اسلامی اکنون الگویی برای همه کشورهای مستضعف و آزادی‏خواه جهان تبدیل شده و برای کنترل این جریان چاره‌ای جز محدود کردن و انزوای ملت ما ندارد و آن را نیز از راه تحریم‌ها انتخاب کرده است.

وی افزود: استکبار جهانی اکنون خود با مشکلات عدیده‏ای دست به گریبان است و برای اینکه خود را از زیر این فشارها رها سازد، مجبور است فتنه‏ای در جهان درست کرده و توجه همگان را بدان معطوف کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه استکبار در سردرگمی بزرگی گرفتار آمده است، تصریح کرد: دشمنان ما برای نجات خود از این سردرگمی به سوریه حمله کرده و پرونده هسته‌ای ما را مورد توجه قرار داده‏اند.

رجبی افزود: دشمنان با همین پرونده هسته‌ای، فشارها و تحریم‌هایی که از اول انقلاب بر ما تحمیل کرده‌اند را بیشتر و بیشتر کرده‌اند تا شاید بتوانند از حرکت پرشتاب ما در جهان جلوگیری و ما را مشغول کنند.

 

 

انتخابات؛ صحنه انزوای جهان غرب

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: غربی‏ها می‌دانند ملت آزاده و مقتدر ما با این فشارها صحنه و میدان را خالی نمی‌کنند و از اصول و اعتقادات خود دفاع می‌کنند و این را به خوبی در طول این سال‌ها نشان داده‌اند.

رجبی افزود: ملت ایران امسال که سال حماسه‌سازی است، نیز با هوشیاری و بصیرت در حمایت از انقلاب و ولایت به پاخواسته و با حضور در صندوق‌های رای تجلی اراده و عزت خود را به رخ جهانیان خواهند کشید.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: ملت ما با شرکت گسترده در انتخابات نه بزرگی به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان می‌دهند و ثابت می‌کنند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را تا پیوند به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) امتداد می‌دهند.

 

 

انتخابات؛ آوردگاه هم‏بستگی ملی

یکی دیگر از کارشناسان مسائل سیاسی هم گفت: دشمنان با توطئه علیه ملت و مشکلات اقتصادی و فشار آوردن به معیشت مردم ایران درصدد از پای در آمدن مردم بودند که موفق به این امر نشدند.

‌ابوالفضل امیراحمدی افزود: مردم آگاه و با بصیرت با توجه کردن به فرامین مقام معظم رهبری با ولایت فقیه خود همگام بوده و با اتحاد و هم‏بستگی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم با گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری و عمل به آن در تحقق حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

امیراحمدی عنوان کرد: مردم با حضور در انتخابات بصیرت خود را به کشور های بیگانه نشان می‌دهند و با این حرکت خود پیام این‏که ما از انقلابمان و خون شهدا پاسداری می‌کنیم را به دشمنان خواهند داد.

 

 

انتخابات و اهداف مغایر غرب در برخورد با ملت ایران

حضرت آیت‏الله خامنه‏ای همچنین با تأکید بر اینکه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی کاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می‏کنند، افزودند: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه‏های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه‏تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو شور و شوق و امید مردم ارتقا بخشد.

ایشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب‏ماندگی در عرصه‏های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاست‏های بیگانگان بکشاند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته بیگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا که دستشان از این هدف کوتاه است دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثیرگذاری در انتخاب مردم هستند.

و امیدواریم پاسخ همه این توطئه‏ها به خواست رهبری و پایبندی ملت بزرگ ایران به نظام اسلامی بار دیگر در انتخابات 24 خرداد داده شود.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول