اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان طرح یک میلیارد یورویی خرید پهپادهای آمریکایی را لغو کرد

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که برنامه خرید پهپادهای «گلوبال هاوک» از آمریکا را که هزینه‌ آن یک میلیارد یورو برآورد می‌شود را لغو کرده است.

آلمان طرح یک میلیارد یورویی خرید پهپادهای آمریکایی را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، بنا بر اعلام وزارت دفاع آلمان، این کشور طرح خرید پهپادهای آمریکایی را لغو کرده است.این طرح در حالی لغو شد که بیش از نیم میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شده بود.

به گفته یکی از مقامات دولتی، تصمیم این سازمان برای لغوِ طرح خرید پس از آن بود که مشخص شد هزینه کسب مجوز لازم برای پرواز این پهپادها بر فراز حریم هوایی اروپا بسیار گران و مبلغی بیش از 600 میلیون یورو خواهد بود.قرار بود این پهپادها که ساختِ شرکت اروپایی «نورتروپ گرومن» هستند، به دستگاه‌های ویژه‌ی رهگیری سیگنال مجهز شوند و پس از آن به «یورو هاوک» تغییر نام یابند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر یک فروند پهپاد خریداری شده است به منظور اهداف آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما طرح خرید 4 پهپاد دیگر لغو شده است.با این حال  ارتش آلمان در نظر دارد از پهپادهای مسلح بیشتری در ارتش استقاده کند.

هفته نامه «در اشپیگل» ماه آوریل گزارش کرد که آلمان در حال مذاکره با اسرائیل برای خرید پهپاد است که این پهپادها از رقبای آمریکای خود کیفیت بهتری دارند و به لحاظ فنی نیز پیشرفته‌تر هستند.

این بزرگترین پروژه نظامی آلمان است که این کشور از ادامه آن صرقه‌نظر کرد. گفته می‌شود که مالیات‌دهندگان آلمانی 250 میلیون یورو از این مبلغِ از دست رفته را پرداخت کردند و تامین باقی مانده آن بر عهده شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا (EADS) بوده است.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول