اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آلبانی به 14عضو منافقین پناهندگی داد

14 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین با ترک کمپ «لیبرتی»، از عراق به مقصد کشور آلبانی خارج شدند.

آلبانی به 14عضو منافقین پناهندگی داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، 14 نفر از اعضای گروهک تروریستی «منافقین» پایگاه خود را در عراق به درخواست مقامات آمریکایی و سازمان ملل ترک کردند و عازم کشور آلبانی شدند.

«جنیفر بساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از پیشنهاد انسان‌دوستانه و سخاوتمندانه آلبانی قدردانی می‌کند و 14 نفر از اعضای این گروهک برای اقامت دایم راهی آلبانی شده‌اند.

«سالی بریشا» نخست وزیر آلبانی چندی پیش با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی کشورش برای اعطای پناهندگی به 210 تن از اعضای گروهک منافقین گفت که دولت تیرانا بنا به دلایل انساندوستانه حاضر است به اعضای این گروه که هم اکنون در پایگاه لیبرتی بغداد هستند، پناهندگی بدهد.

 نزدیک به 3 هزار تن از اعضای گروهک منافقین از پایگاه سابق این گروه در شهر اشرف منطقه دیالی به پایگاه سابق نظامیان آمریکایی در بغداد (کمپ لیبرتی) منتقل شده‌اند. سران گروهک منافقین اخیرا اعلام کرده‌اند خواستار اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک هستند. سرکردگان گروهک منافقین به اعضای این گروهک اجازه ارتباط با خارج را نمی‌دهند و بسیاری از اعضای این گروهک به صورت ایزوله در اردوگاه متعلق به این گروهک نگهداری می‌شوند.

گروهک منافقین سابقه فعالیت‌های گسترده تروریستی را در کارنامه خود دارد. این گروهک تا کنون ده‌ها هزار نفر از مردم و مسئولان دولتی جمهوری اسلامی را به شیوه ترور حذف فیزیکی کرده است. این گروهک همچنین در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله صدام علیه ایران، در صف ارتش عراق با نیروهای ایرانی می‌جنگید. 

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول