اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسجد اعظم قم

چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت در قم برگزار شد

چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم آیات عظام جوادی آملی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی و امینی، آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرزندان آیت‌‌الله بهجت، مسئولان استانی و شهری و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم آیاتی چند از کلام‌الله مجید قرائت شد و پس از آن هم یکی از مداحان اهل بیت (ع) در وصف ائمه اطهار به مداحی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق حوزه علمیه سخنران این مراسم بود و با بیان اینکه حوزه‌های علمیه شیعی عالمان بسیاری را در طول تاریخ تربیت کرده‌اند، اظهار کرد: دانشمندان شیعه زیاد بوده‌اند اما سخن گفتن درباره مرحوم آیت‌الله بهجت دشواری‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: هنوز آن طور که شایسته است علمیت آیت‌الله بهجت در جامعه تبیین و تشریح نشده و این در حالی است که بسیاری او را جزو کبار علمای شیعه می‌دانند.

فاطمی‌نیا با بیان اینکه آیت‌الله بهجت به مقام معرفت‌الله رسیده بود گفت: این عالم وارسته همه چیز را در عبودیت و بندگی می‌دانست و خود در فضای بندگی خالصانه سیر می‌کرد.

آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی در سال 1294 در شهرستان فومن استان گیلان دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در سن 14 سالگی به حوزه علمیه کربلا رفت و بعد از آن هم وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد.

میرزای نائینی، آقا ضیاءالدین عراقی، محمدحسین غروی اصفهانی، سید ابوالحسن اصفهانی، محمدکاظم شیرازی، سید حسن بادکوبه‌ای و سیدعلی قاضی از جمله اساتید مرحوم آیت‌الله بهجت بوده‌اند.

آیت‌الله بهجت پس از بازگشت به ایران در قم ساکن شد و به تدریس دروس عالی حوزه پرداخت و بعد از درگذشت آیت‌الله اراکی توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان یکی از مراجع تقلید معرفی شد.

این عالم ربانی در 27 اردیبهشت‌ماه 1388 به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/78004/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول