اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

523 گونه پرنده در ایران پرواز می‌کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده در ایران 523 گونه پرنده وجود دارد، گفت: به گفته کارشناسان، این تعداد گونه، معادل تمام گونه پرنده‌های اروپاست.

523 گونه پرنده در ایران پرواز می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از باغ پرندگان در شهر سردرود، از رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری کلانشهر تبریز برای ایجاد بزرگ‌ترین باغ پرندگان شمال‌غرب کشور در این شهر خبر داد.

وی افزود: با بهره‌برداری از باغ پرندگان تبریز، این مجموعه به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در بخش طیور و قطب گردشگری آذربایجان‌شرقی تبدیل خواهد شد. 

محمدیان با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده در ایران 523 گونه پرنده وجود دارد، افزود: به گفته کارشناسان، این تعداد گونه، معادل تمام گونه پرنده‌های اروپاست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تلاش ما این است که بتوانیم تمام این گونه‌ها را به همراه گونه‌های مختلف موجود در سطح دنیا در این باغ پرندگان نگهداری کنیم، گفت: باغ پرندگانی که در تبریز احداث می‌شود، عنوان بزرگ‌ترین باغ پرندگان شمال‌غرب کشور را از آن خود خواهد کرد.

وی ادامه داد: از امکانات تفصیلی در نظر گرفته شده برای این باغ می‌توان به باغ‌های مختلف پرندگان، پرندگان شکاری، پرندگان دانه‌خوار و میوه‌خوار، پرندگان ماهی‌خوار، پرندگان کمیاب، فضای سبز، آبراهه‌ها، برکه‌ها و صخره‌ها اشاره کرد. 

محمدیان اضافه کرد: موزه تاکسیدرمی پرندگان، مرکز فروش انواع پرندگان و لوازم مورد نیاز نگهداری پرندگان، مرکز مشاوره دامپزشکی طیور و غرفه‌های خدماتی مختلف از دیگر تاسیسات قابل اجرا در این باغ خواهد بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای تالاب هایی است که پرندگان مهاجر را به سمت خود می کشاند، افزود: حفاظت از پرندگان بومی و مهاجر و توسعه پرورش و تولید پرندگان زینتی مختلف به عنوان دو محور اصلی ایجاد باغ پرندگان است که از طریق مدیریت طیور و مدیریت امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با ارائه طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی پرورش پرندگان زینتی دنبال می‌شوند. 

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول