اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای:

لیله‌الرغائب آغاز فصل بندگی نزد خداوند است

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به آثار شب لیلة الرغائب بر زندگی انسان گفت: این شب آغاز فصل بندگی نزد خداوند است که این فصل شامل سه ماه رجب، شعبان و رمضان می‌شود که در این ماه فصل بندگی با شب‌های قدر به پایان می‌رسد.

لیله‌الرغائب آغاز فصل بندگی نزد خداوند است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک اعیاد رجبیه اظهار داشت: نخستین شب جمعه ماه رجب، شب لیلة‌الرغائب است که با عنوان شب آرزوها نام گرفته و در روایات بسیاری بر انجام اعمال این شب سفارش شده است.

وی افزود: این شب آغاز فصل بندگی نزد خداوند است که این فصل شامل سه ماه رجب، شعبان و رمضان می‌شود که در این ماه فصل بندگی با شب‌های قدر به پایان می‌رسد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم ادامه داد: شب لیلة الرغائب نخستین شب آشتی بندگان با خداوند است و بندگان در این شب می‌توانند ارتباط بهتری با خدای مهربان برقرار کنند.

وی تصریح کرد: لیلة ‌الرغائب شبی است که بندگان خواسته‌های خود را ضمن عرض بندگی در محضر خداوند مطرح می‌کنند و خداوند می‌گوید من خدای آسمان و زمین منتظر دست‌های نیاز بندگان برای استجابت دعا هستم تا باران استجابت را برسر آنان نازل کنم.

تکیه‌ای ادامه داد: هر پیشانی بندگی که روی مهر سائیده شود و هرچشمی که برای راز و نیاز با خدا اشکبار و دستی که محتاج عطای خداوند باشد مورد لطف مضاعف خداوند قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند تضمین کرده که امشب دعاها و مناجات بندگان را برآورده کند گفت: اگر کسی نیاز و مناجاتی با حضرت دوست دارد امشب دست به دعا بردارد و از خداوند تقاضای استجابت کند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم اضافه کرد: دعا برای سلامتی و رضایت امام زمان (عج) به همراه رهایی مستضعفین جهان از چنگال خون آلود استکبار جهانی باید رأس همه دعاها قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه از هنگام اذان مغرب تا سپیده صبح روز بعد دعاها نزد خداوند استجابت می‌شود خاطرنشان کرد: شرط استجابت دعا توبه و ادای حق‌الناس است.

انتهای پیام/780058/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول