اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌‌بوشهری:

حوزه‌های علمیه در برابر آزمونی بزرگ قرار دارند

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز، صحنه و میدان کشمکش و هماوردی مکتب‌هاست و ندای «هل من مبارز» در داخل و خارج و از همه مسیرها و فضاها ما را به مبارزه و پاسخ‌گویی می‌طلبد.

حوزه‌های علمیه در برابر آزمونی بزرگ قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید‌ هاشم حسینی ‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسم جشن دانش‌آموختگی نخستین دوره دانش‌پژوهان سطح سه استان تهران که در موسسه آموزش علوم دینی قاسم ‌بن الحسین‌(ع) تهران برگزار شد اظهار داشت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسئولیت سنگینی را متوجه حوزه‌های علمیه کرده و امروز پس از گذشت 34 سال از این حرکت عظیم در سایه هدایت‌های امام‌(ره) و مقام معظم رهبری ایران در جایگاه بسیار رفیعی قرار گرفته که باید مسیر این پیشرفت‌ها ادامه یابد.

وی تبیین نظام‌های سیاسی، ‌فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه منطبق با شریعت مقدس اسلام را وظیفه حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید با شناخت دنیای امروز و مسایل پیرامون آن نیاز‌سنجی گسترده‌ای را برای جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی انجام دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز ما باید در مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه، نیازها و توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه را شناسایی کنیم؛ اینکه هر کس به تناسب امکانات و شرایط و ایده خود کار کند ما را به جایی نمی‌رساند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت ورود تخصصی و عملیاتی حوزه‌های علمیه در مسایل مورد نیاز جامعه گفت: ما در مسایل نوپیدا و لازمه جامعه تنها فرعی بر فروع قبلی داشته‌ایم ولی در پاسخ نیازهای روز کاری مثل مکاسب نیاز داریم.

وی خطاب به اساتید و طلاب جوان حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شناخت عمیق اندیشه‌های انسان‌ساز اسلام، زمینه را برای پاسخ به شبهات دنیای امروز فراهم می‌کند، امروز نیازمند صدها کتاب مثل مکاسب هستیم و این همت شما طلاب حوزه‌های علمیه را می‌طلبد.

عضو خبرگان رهبری وضعیت آموزش و پژوهش در مدارس و حوزه‌های علمیه کشور را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در عرصه علوم اسلامی با گرایش‌های کلام، تاریخ اسلام، علوم حدیث، فلسفه اسلامی، حقوق اسلامی و تبلیغ در سطح دو و در اخلاق، تربیت، تاریخ اهل‌بیت‌(ع)، تاریخ تشیع، مدرسی فقه و علوم قرآن، حقوق اسلامی و سایر موضوعات در سطح سه رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 30 واحد آموزشی تخصصی سطح عالی فعال بوده و ‌16 مرکز سطح دو و سه و دو مرکز سطح چهار در کشور داریم و در حال توسعه سایر مراکز در استان‌ها و شهرستان‌های کشور هستیم.

امام جمعه قم در ادامه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مرکز آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن‌‌(ع) برای آموزش و تربیت مدرسین و طلاب متخصص در علوم دینی گفت: حاصل سنگ بنایی که پنج سال پیش در این مرکز گذاشته شد امروز در قالب جشن فارغ‌التحصیلی طلاب نمایان شد که مبلغین علوم و معارف الهی در جامعه اسلامی هستند.

وی رسالت امروز حوزه‌های علمیه را بسیار خطیر‌تر از گذشته توصیف کرد و اظهار داشت: امروز حوزه ما حوزه 10 سال قبل نیست، حوزه‌ها در برابر آزمونی بزرگ قرار دارند؛ صحنه امروز میدان کشمکش و هماوردی مکتب‌هاست و ندای «هل من مبارز» در داخل و خارج و از همه مسیرها و فضاها ما را به مبارزه و پاسخگویی می‌طلبد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند حوزه از نظر زمان نباید عقب باشد گفت: با توجه به پیشرفت‌های حیرت انگیز در عرصه جهانی از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود پا به پای این پیشرفت حرکت کنند. امروز هجمه دشمنان متفاوت شده و باید بپذیریم که در حوزه‌های علمیه بین آنچه هست و آنچه باید می‌شد فاصله بسیار است.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول